24 בספטמבר, 2009

סבתא סורגת

עבודות הקרושה של לידיה הן הדבר האמיתי. הן מגיעות עם מורשת ענפה, הן נעשות בעבודת יד מדוקדת והן הופכות כל חלל בבית לסט מרגש וסוחט מחמאות

יש לנו חיבה עמוקה לוותיקי השבט. אמנם לאחרונה זה נחשב לסוג של טרנד אבל אצלנו זה עניין עתיק בן אלף שנים. תמיד נמשכנו לסבא של הגן ואפילו מצאנו את עצמנו מבלים אצלו את שעות אחר הצהריים (אכן מעט קינקי). אחר כך היינו נדבקים לסבתות של החברים וסוחטים מהן את סיפור חייהן הפתלתל כשברקע מהדהד הסרט הערבי של יום שישי, ועד היום עוד אומרים לנו מידי פעם שנולדנו בני שמונים.

והנה, בדרך לא דרך, הצטלבו דרכנו עם אישה מיוחדת במינה. לידיה, בת 83, נולדה בטוניס, התייתמה מהוריה בגיל 6 וגדלה בבית דודותיה. כל אחת מהדודות עסקה בתחום אחר וכך פרנסו ביחד את המשפחה הענפה: אחת תפרה שמלות ערב לנשות העיר העשירות, השנייה יצרה כובעים, השלישית בגדים תחתונים והרביעית עבודות תחרה. וכך, בין כולן, הפכה לידיה לתופרת ורוקמת מלומדת ורכשה לעצמה את העיסוק שילווה את חייה, יפרנס אותה ויעזור לה להתמודד עם תלאות החיים. מאז שנפטר בעלה ובעידוד בני משפחתה הפכה לידיה את היצירה שלה ל"מקום עבודה מחייב" והחלה לרקום במרץ עבודות קרושה מדהימות כמו שרק העזתם לחלום. המפיות, הקעריות והמפות הקלאסיות הופכות כל חלל לסצינה מרגשת מהמאה הקודמת ובעיקר למסחטת מחמאות חסרת בושה.

אם אתם בקטע של פעם ובא לכם לגעת בפריט שנעשה ביד אמן  – לידיה היא האישה שלכם. אנחנו נכבשנו עוד לפני שנפגשנו.

עבודות קרושה – החל מ-150 ש"ח
לפרטים נוספים –
טל': 050-5610555 (נכדתה של לידיה), www.dehel.co.il ,www.flickr.com/photos/dehel-lydia

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה