31 במאי, 2015

היווניה הגדולה שמחה

אוזריה, מסעדה יוונית באזור שוק לוינסקי בתל אביב, עשתה לנו שמח בלב וטעים בבטן, הודות למנות קטנות ומדויקות. פתחנו את העונה ביוון

באותה מידה שאנחנו אוהבים מלצרים אדיבים וחניה צמודה למסעדה, ככה אנחנו אוהבים מנות לא גדולות מדי. כי יש משהו במנה קטנה (במקום הר פסטה על אגם רוטב) שגורמת לנו להרגיש פחות גרגרנים, אפילו אם בסוף יוצא שאנחנו משאירים אחרינו גבעת צלחות קטנות.

אולי זו הסיבה שאנחנו חוזרים שוב ושוב (ושוב בצהרי שישי האחרון) ל"אוזריה", מסעדה יוונית שמחה, שמציעה מנות ים תיכוניות מרעננות ובפרופורציות שקולעת בול לעונה החמה. השפית אביבית פריאל אביחי (מ-"טאפאו") שהכי יודעת אם הגודל קובע או לא, ושותפתה למור לאמי, הושפעו מהאוזריות (חמארות קטנות עם הרבה אוזו על הבר) שפגשו באתונה, והחליטו שגם לנו מגיע שתהיה פה מאורה כיפית לזלול בה בלי לעשות חשבון. כך הצטרפה "אוזריה" לחיים הקולינריים שלנו, והוסיפה לשכונת לוינסקי טעמים וצלילים יווניים עכשוויים ששווה לשבור בשבילם צלחת, יאסו:

פתחנו עם אחד הצזיקים המעולים שטעמנו אי פעם (כולל ההוא בקורפו! 14 ש"ח) לצד לחם הבית ומטבל עלי גפן (18 ש"ח). המשכנו עם צלוחית קלאמרי מטוגן ואיולי (15 ש"ח), וגם סרדינים ממולאים בהמון עשבי תיבול, ועטופים בעלי גפן על צזיקי (46 ש"ח). אחריהם הגיח אסקבצ'ה בורי על יוגורט וסלט שוק (48 ש"ח) שהשאיר טעמים מרעננים בפה, ומספיק מקום בבטן בשביל כרובית השף "אביבית" (15 ש"ח, תענוג), וסלט עגבניות עם גבינת טולום נהדר. וכשכל זה יורד עם ערק אשכוליות צונן וקר – אין לנו שום כוונה לחפש טיסה לכרתים. יש לנו אי יווני משלנו, קטן ושמח.

אוזריה – מטלון 44 (פינת זבולון), תל אביב, טל': 03.5330899

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה