29 באוקטובר, 2017

גילינו את אמריקה

"מריקה", המזללה הכיפית, הטעימה והאול-אמריקאית שבלב מתחם בית ציוני אמריקה המתחדש, היא המקום הכי טוב לנחות בו כדי לקחת ביס מהתפוח הגדול וכל התוספות שסביבו. היה אובמה!

כולם מודעים לדיל המגניב שמביא עימו הסתיו? אנחנו מסכימים להתכסות בשכבות של קרדיגנים, שאלים ענקיים ובנגיי-פורטה – תמורת האופציה להחביא מתחת לכל זה את העובדה שזללנו אתמול כמו שכל הקיץ לא העזנו. מתאים פלוס. אז אם גם לכם הימים הקרירים רק פותחים את התאבון – לכו על גדול. הכי גדול:

"אמריקה" היא עוד חלום קולינרי שהגשים בינואר האחרון המסעדן צביקי עשת ("גרקו", "גרינברג", "ג'לטריה"), יחד עם בנו אורי והשף אליאב גולדברג, שמזמינים לחוויה אמריקאית שלמה, במובן הכי טוב ואובמאי של המילה. בלב המתחם הענק שהקימו לרגלי בית ציוני אמריקה בתל אביב, הכולל גן לאירועים פרטיים, בר להופעות חיות, דוכן אוכל מקסיקני ואפילו חנות מרצ'נדייז מדליקה – תמצאו גם את MERICA (כפי שאמריקאים אסליים מכנים את האומה) – דיינר מעודכן עם תפריט עשיר בהשראת מטבחי-הארלם, ברוקלין, ניו אורלינס ומקסיקו. כך שתוכלו לפתוח עם כריכי רובן ניו-יורקים קלאסיים, לעבור דרך מנות ירידים כיפיות לנשנוש (קורנישונים, לחם תירס, נקניקיות), להמשיך למחלקת הטאקוס החריפה של דרום היבשת, ואז לכלות עצמכם סופית עם כנפיים, צלעות בשר לבן או סליידרס עסיסיים אול-אמריקאים. לכבוד נבחרת המבורגרים חדשה שהצטרפה לאחרונה לחגיגה, התיישבנו עם כמה חברים, פתחנו כפתור מראש והרשינו לכל השחיתות הטעימה (מאוד!) הזאת לקרות לנו:

1. זללנו 3 סוגי טאקו'ס – אחד עם קלמרי מטוגן, סלסת מנגו, אננס ופלפל הבנרו; אחד עם סשימי דג, אננס, תירס ורוטב טומאטיו; ועוד קסדייה של בשר, גבינת וואחקה ובצל מקורמל (44-48 ש"ח);
2. מנה מתוקה של עוף צלוי על וופל אמריקאי עם מייפל ורוטב סרירצ'ה וליים (78 ש"ח);
3. פילה סלמון מדהים שעושן בגלייז סלק, על קרם גזר, חומץ תפוחים ומייפל (94 ש"ח);
4. מנת "צ'יקי מאנקי" – בשר שורט ריב מפורק ברוטב ברביקיו וד"ר פפר, מוצרלה מטוגנת, חסה, קורנישון, איולי חרדל מייפל, על לחמניית בורגר (64 ש"ח);
5. "ג'וסי לוסי" – המבורגר בקר במילוי צ'דר, ביצת עין, בצל מקורמל, ריבת שרי, ירקות ורוטב חרדל מייפל (64 ש"ח).
ייתכן שהיו גם סלטים בצד (כמו "פינק ליידי" – פרוסות סלק, בצל, גרגר נחלים, אבוקדו, אפונה, גרנולה מלוחה וגבינת פטה, 48 ש"ח) אבל אנחנו התרכזנו בלהשאיר מקום לקינוחים גונבי הצגה – כמו הר צמר-גפן מתוק שכיסה עוגת שוקולד עגולה וחמה; פלוס קראק פאי עם גלידת דאבל קרים וקרמבל של באטר סקוטש.

מחר ומחרתיים (30-31.10), לכבוד ה-Halloween, כל הטירוף הזה יעלה הילוך וישתדרג במנות חג-פעמיות מסורתיות, קישוטי דלעות והמון טריקים וטריטים מהמטבח. וגם אם לא תספיקו – שירות המשלוחים החדש יוודא שהדוד סם יגיע עד אליכם. בקיצור, וכמה שלא ניסינו להימנע מלהגיד את זה, לא השאירו לנו כל ברירה: אמריקה!

מסעדת MERICA, בית ציוני אמריקה, אבן גבירול 26, תל אביב, טל': 03.6884884. יש משלוחים.

 

שחררו כפתור מבעוד מועד. MERICA (צילום: אנטולי מיכאלו)

שחררו כפתור מבעוד מועד. MERICA (צילום: אנטולי מיכאלו)

 

 

נותן פייט לפחמימות. סלט "פינק ליידי" מעולה, MERICA (צילום: אנטולי מיכאלו)

נותן פייט לפחמימות. סלט "פינק ליידי" מעולה, MERICA (צילום: אנטולי מיכאלו)

 

 

אצל הדודה והדוד סם. המבורגר ג'וסי לוסי, וטאקו גרינגוס (צילום: אנטולי מיכאלו)

אצל הדודה והדוד סם. המבורגר ג'וסי לוסי, וטאקו גרינגוס (צילום: אנטולי מיכאלו)

 

התפוח הכי גדול. קראק פאי; וצמר-גפן מתוק על עוגת שוקולד (צילומים: אנטולי מיכאלו)

התפוח הכי גדול. קראק פאי; וצמר-גפן מתוק על עוגת שוקולד (צילומים: אנטולי מיכאלו)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה