19 ביוני, 2013

אבשלום, כמו חלום בקיץ

תערוכה מיצירותיו החשובות של האמן הישראלי-צרפתי אבשלום, היא חוויה אמנותית מקסימה ונקודת מסתור לבנה ונעימה להעביר בה אחר הצהריים קריר בעיר

הנה האתגר שלנו לקיץ הקרוב: למפות את כל המקומות הממוזגים שאפשר לברוח אליהם עם הילדים (או בלי, גם טוב) בעומס החום המתגבר מיום ליום, ואפילו ליהנות. ביקשנו יותר מדי? בינתיים איתרנו את הבית של סבתא, המעלית של החניון, וביתן הלנה רובינשטיין, ששכחנו כמה נעים וכיפי לחזור אליו. בעיקר עכשיו, רגע לפני שיורידו שם בסוף החודש את התערוכה "אבשלום" (מהרו, ננעלת ב-30.06).

האמן הישראלי-צרפתי, אבשלום, הציג כבר במוזיאון לראשונה ב-1992, כשנה לפני מותו (1964 -1993). הפעם, 20 שנה אחרי, קשה להאמין עד כמה המודלים ועבודות המיצב הגדולות והלבנות שיצר, עדיין רלבנטיות ומעודכנות כל כך, עד שנראה כאילו נלקחו משער המגזין הרותח ביותר לאדריכלות עכשווית. בפנים, אחרי שתתקררו קצת, תוכלו לעבור בין ובתוך תאים לבנים, נקיים ועדינים, שמציעים ביקור חוויתי ורב חושי, גם לקטנים וגם לגדולים שבחבורה. דמיינו משהו כמו משחקייה נעימה ומטרידה בו זמנית, שמובילה דרך קטעי וידאו משונים (בהם אבשלום נראה ספק נאבק ספק רוקד עם אויב דימיוני) פנימה לתוך מוחו של אמן, אדריכל עתידני ויוצר מסקרן ומקורי. את המודלים סידר למעשה כהצעה קונקרטית למגורים (ובהמשך פיתח אותם עבור 6 ערים מרכזיות בעולם, כולל תל אביב), שתוכננו ממש לפי מידותיו וצרכיו, כפי שהעיד בזמנו: "אני לא רואה את עצמי גר מחוץ לעיר, מאחר שכל פעילותי מתקיימת בתוך העיר. סיבה נוספת היא העימות שאני רוצה ליצור עם האדריכלות שבעיר. אני רוצה ליצור פעולה ויראלית; שהבית יתפקד בעיר כווירוס".

בקיצור, אם גם אתם מחפשים מקום מסתור להרהורים קיומיים, תחנת התרעננות מהקניון, או בריחה אמנותית לתוך איגלו מרגיע ומעורר השראה – נראה שמישהו כבר דאג לזה קודם. רוצו לפני שהעיר הלבנה של אבשלום ננעלת.

"למה לא, למה לא עכשיו…".

התערוכה "אבשלום", Absalon (אוצרת: סוזנה פפר) – כניסה חופשית (ת. נעילה – 30.06.13).
ביתן הלנה רובינשטיין לאמנות בת זמננו, שד' תרס"ט 6, תל אביב, טל': 03-5287196

 

 

למה לא עכשיו? "הצעות למגורים", אבשלום (עץ קלקר קרטון צבע לבן, 1992)

 

 

מחפשים דיירים? "תא מספר 4 (פרוטוטיפ)", תל אביב (עץ קרטון צבע כיסוי לבן בדים נורות ניאון)

 

 

 

 

אבשלום, קור. "תא מספר 6", אבשלום (עץ קרטון צבע תעשייתי לבן וניאון, 1991)

 

 

[PSGallery=ct2u7318ex]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה