22 במאי, 2011

אגדה אורבנית

ערן מנור מצייר את הנוף של תל אביב עם דגש על מבנים בסגנון באוהאוס

יש לנו חברה תל אביבית-אסלית בכל מובן אפשרי, שבעקבות רילוקיישן לאנגליה של בעלה נאלצה לפני כמה שנים להעתיק את מקום מגוריה בתל אביב ללופט מדהים ביותר, 3 שעות נסיעה מלונדון הבירה. כדי לעודד את רוחה, ובתור מתנת חנוכת בית, הפליא אחד מבני משפחתה כשהנחית עליה ציור פנורמי של העיר העברית הראשונה, שאייר ערן מנור.

ערן, שמצייר מאז שהוא זוכר את עצמו, חיפש לפני כמה שנים כשעבר לדירתו הנוכחית בתל אביב, משהו לתלות על הקיר. אחרי סיבוב בגלריות וחנויות עיצוב, הציעה אשתו כי יצייר תמונה בעצמו. בדיוק באותו רגע עמד ערן מול החלון, הביט לנוף העירוני, וכך נולד למעשה הציור הראשון. אורחים שהגיעו לבקר ונפלו מהתוצאה, ביקשו מערן לצייר גם להם תמונות כמתנת חתונה או יומולדת. מאז הוא מסתובב ברחובות העיר, ומצלם דרך מרפסות ועל הגגות את בנייני הבאוהאוס (לא נגמר לנו מהעניין הזה) ומבנים מרכזיים ומיוחדים בתל אביב. לאחר שנבחר הצילום המנצח, עובר ערן עם עט דיגיטלי במחשב על כל קווי המתאר של הבניינים, כולל החלונות, התריסים, דודי השמש והאנטנות, עד שמתקבל ציור בקוים עדינים ובגוונים בהירים של חום-ירקרק. מרחוק נראות יצירותיו כשרטוט שחור-לבן נקי וראשוני, שבודאי יגרום גם לכם להתעכב על ייחודיות המבנים ולהעריך מחדש את הרחובות בהם אתם מחפשים חניה יום-יום.  

מלון הבוטיק "גורדון" בתל אביב כבר בחר לקשט את 12 חדריו בתמונות של ערן, שהותאמו לו במיוחד. אך אם אתם מתקשים לבחור רק ציור אחד מכל האוסף הזה – באתר שלו Urban Outlines מחכה מתחת לכל תמונה הסבר קצר על הרחוב (האדם שעל שמו נקרא, מבנים מיוחדים המופיעים בו והאדריכלים שמאחוריהם) שאולי יעזור לכם להחליט על איזו תמונה ללכת.  

אם אתם מחפשים מתנה למשרד החדש של הבוס, לחבר מאמסטרדם "שאוטוטו חוזר לארץ" או סתם לכבוד תל אביב, שחוגגת החודש יום הולדת 102 – לכו על ציור ממוסגר של ערן. כל אחת אוהבת לצאת פוטוגנית בתמונת פרופיל.

ציורים תל אביביים – החל מ-250 ש"ח (לפוסטר) ועד 3,000 ש"ח (לתמונה גדולה מתוחה על קנבס). ניתן לשלוח לכל נקודה בארץ ובחו"ל.
לפרטים נוספים – Urban Outlines, מנדלי מוכר ספרים 15, תל אביב, בתיאום מראש (עדיף להתקשר בשעות הבוקר), טל': 054-5651122 (ערן מנור), [email protected]

 

מגדל שלום מאיר מעולם לא נראה טוב יותר. Urban Outlines (פרט מתוך ציור)

 

 

 

לא נרדמת תל אביב. Urban Outlines

 

 

מי מכיר את הסדק בקיר? Urban Outlines

 

זום על הקנבס. Urban Outlines

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה