27 במרץ, 2014

אדריכל האור

הסרט "טדאו אנדו, אדריכל" - אודות האדריכל היפני הגדול, הוא התכנית שלכם למחר בערב. תבלו

אם אין לכם תכניות למחר אז תנו לנו להתפרץ לכם רגע ללו"ז. במסגרת פסטיבל אפוס החמישי  – הפסטיבל הבינלאומי לסרטי תרבות ואמנות במוזיאון תל אביב, מוקרן מחר (שישי 28.3) סרט מופלא על האדריכל זוכה הפרסים טדאו אנדו בן ה- 72.

אנדו הוא אדם קונפליקטואלי: מצד אחד הוא רואה בארכיטקטורה כלי ליצירת שמחה ורגש בעולם ומאידך מדובר באדם נוקשה ותקיף שחתום על סדרה נועזת של בנייני בטון נקיים ועוצמתיים. חוץ מזה, מעבר להיותו ישיר, נגיש ומעניין (ממש כמו אנדו עצמו) הסרט גם מאד מרגש. מסלול חייו המרתק של אנדו, אוטודידקט שמעולם לא למד בצורה מסודרת ועבד בעבודות שונות שאינן קשורות כלל לעולם האדריכלות (נהג משאית ומתאגרף הן שתי דוגמאות מפתיעות) וכיום נחשב לאחד האדריכלים (המנימליסטים ובכלל) הבולטים ביותר ביפן, הדביק אותנו לכיסא. הצפייה במבנים שתכנן והשתלבותם ההרמונית עם הטבע הסובב אותם (ושימוש מושלם באור טבעי), יוצרים רגעים מפעימים של יופי. כך לדוגמא בניין המוזיאון המרהיב Langen Foundation שתיכנן אנדו ושוכן על שטח אדמה מוריק בצפון מערב גרמניה.

לנו זה פתח את הראש, גרם לנו להתרגש מאוד מבניינים, בלי שיש לנו אפילו טיפת רקע בארכיטקטורה (אם לא מחשיבים את הקיר ששברנו בסלון). כדאי לכם.

 

 

 

ההקרנה הבאה תתקיים בתאריך ה- 28.03.14, בשעה 20:30, אולם אסיא, מוזיאון תל אביב לאמנות
לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים – אתר המוזיאון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה