26 באוקטובר, 2010

אוכלים בידיים

שלומית כהן אסיף נזכרת כמה כיף לוותר על נימוסי שולחן, בזכות ספר הקומיקס החדש של רותו מודן "סעודה אצל המלכה"

רוצים להתארח בארמון בקינגהם ולזכות בארוחת ערב מלכותית? רוצים לשבת במקום טוב באמצע, כאשר מצד אחד המלכה ומצד שני גנרל זעוף פנים? רותו מודן מזמינה, כדאי לכם להענות. נינה, גיבורת ספר הקומיקס הזה היא ילדה גינג'ית שנימוסי השולחן ממנה והלאה. "אוף, כל הנימוסים האלה, מי צריך אותם?" מתפרצת הילדה, ואביה משיב לה: "ומה  תעשי אם מלכת אנגליה תזמין אותך לארוחת ערב בארמון בקינגהם?" וההזמנה לא אחרה לבוא. במטוס מגיעה נינה לארמון, וכאן, סביב השולחן המלכותי-חגיגי היא זוכה להתכבד "בכל  הדברים שאינה אוהבת", והיא בסך הכל מעדיפה רק פסטה עם קטשופ. בסעודה זו שנועדה להיות שיעור בנימוסי שולחן לנינה, מצליחה הילדה לתת שיעור מאלף למלכה, לגנרל ולבאי הארמון.

זהו ספר הקומיקס הראשון שרותו מודן לא רק איירה, אלא גם כתבה. לזכותה הרומן הגרפי "קרוב רחוק" שזיכה אותה לפני שנתיים בפרס אייזנר האמריקאי (הנחשב לפרס הקומיקס הגבוה ביותר). הטקסט מספר מעט, האיור מספר ומתאר הרבה. יחד, האיור והטקסט יוצרים עולם גרוטסקי ומלא הומור,  וגם הביקורת החברתית על צביעות החברה – לא נעדרת פה. רותו מודן בספר זה היא קולנוענית מופלאה. האווירה והדמויות המצוירות מבוימות בשפע הפרטים, בכל תנועה, בכל קו ובכל נקודה. הגיבורים משוחחים בינם לבינם ועם הקורא בשפה אחת: שפת הגוף, המשכנעת כל כך. למי שמתגעגע, המקצוענות כאן מזכירה באיכותה את דודו גבע ז"ל.

אז בתיאבון לכל מי שיסב סביב שולחן המלכה, ואתם באמת יכולים לאכול בידיים, אם כך יותר טעים לכם.

הספר "סעודה אצל המלכה" מאת רותו מודן (הוצאת עם עובד 2010, עריכה: דלית לב, עיצוב: קובי פרנקו) – 64 ש"ח (או 44.80 ש"ח באתר "עם עובד")
להשיג בכל חנויות הספרים ברחבי הארץ

[PSGallery=2i7jfo8gnn]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה