05 במאי, 2013

אורגת אותנו ברכות

מותג אופנה צבעוני והיסטרי מחזק את האורגות המסורתיות מאתיופיה ומכניס שמחת חיים קלילה לארון הקיץ שלנו

לפעמים חיטוט יתר מביא אחלה סיפור. תשאלו כל תחקירן (או כל מי שנרדם עם אלבומי פייסבוק פתוחים על האף). כך קרה שצעיף פסים תמים ומהמם שראינו על חברה שחזרה מניו יורק, הוביל לחפירה אינטרנטית לילית וחשיפת הסופר-וומן החדשה בחיינו: ליה קבדה (Liya Kebede).

ליה היא סופר-מודל יפהפיה, שחקנית ופעילה הומניטרית שנולדה באדיס אבבה, ועד לא מזמן תפקדה גם כשגרירה של רצון טוב למען בריאותן של נשים וטף מטעם ארגון הבריאות העולמי. ברור, גם אנחנו. אז אחרי שהביאה למודעות את נושא מילת-נשים בסומליה, כשגילמה את התפקיד הראשי בסרט המהפנט "פרח המדבר" (וכל מי שלא ראה – שירוץ!), החליטה ליה לקדם את הנשים האתיופיות עימן גדלה, מכיוון אחר לגמרי. כשהתברר לה כי האורגות והטוות המקצועיות בארצה מאבדות את פרנסתן בשל ביקוש נמוך למוצרים המסורתיים שהן מייצרות, הקימה לכבודן ב-2007 מותג אופנה יוצא דופן בשם LemLem ("פריחה" או "לבלוב" באמהרית) שיוקדש ויישמר את אמנות האריגה הידנית, יפרנס את העוסקות במלאכה ויכניס רוח עדכנית וסופר אפנתית לטכניקות המסורתיות. יש שמלות וגלביות, חצאיות רחבות וחולצות קלילות מכותנה, מכנסיים וחליפות תואמות עם פיתוחי ערבסקות, כריות, בגדי ילדות הורסים, צעיפים, תיקים ועוד. כולם נתפרו מטקסטיל שיוצר בעבודת יד, המשלב פסי רוחב בעוביים וצבעים שונים, גדילים או דוגמאות גיאומטריות, ברמיזה לקישוטי גלימות אתיופיות עם טאץ' חדש. כיום נחטפים הפריטים היפים ממדפים בכל העולם, כמו למשל בג'יי קרו, נט-אה-פורטר, בלומינגדיילס ובארני'ז – שאף שיתפו פעולה עם "לם-לם" ויצרו יחד קולקציה בלעדית למותג.

לקראת הקיץ הפיכסי, קנו לנו כל דבר קליל עם פסים שתמצאו באתר, חזקו את הנשים המוכשרות (ניתן לתרום 5 דולר עם כל קניה), או שוטו בים ההשראה הצבעוני בבלוג המושקע של ליה. מוש-לם-לם.

בגדי נשים, ילדות וטקסטיל מבדים ארוגים בעבודת יד – 30-450 דולר
להשיג בחנות האונליין של LEM-LEM ובחנויות ברחבי העולם (לבלוג השווה והצבעוני – לחצו כאן).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה