22 באוקטובר, 2013

אושר בפיתה

יש לנו ניוז: מצאנו את אחד הסביחים הטעימים בתל אביב, ואנחנו מסכימים על זה בפה מלא (ויש גם פלאפל מושלם ועוד הפתעות)

השבוע קרה לנו משהו מיוחד – עלינו על אחד הסביחים הכי טעימים בעיר, אם לא במדינה. ביס אחד, ותראו שאתם מסכימים איתנו, בפה מלא.

זה מתחיל כבר בשלט המקדם את הבאים למקום: "מפגש אושר: סביח, פלאפל, חברים. נוסד קונספטואלית ב-1991". זה ממשיך בסיפור שמאחורי השלט והמפגש, אותו הקימו עמרי קרביץ ובנצי ארבל, חברי ילדות חיפאים וחמודים שכבר ב-91' ידעו שיום אחד יפתחו יחד משהו. מאז ועד היום, הדרך אל האושר נסללה אצל שניהם באופן דומה ותוך התמקצעות והבנה עמוקה באוכל טעים: אחרי שעבדו ב"הרברט סמואל" של רושפלד, למדו בישול בחו"ל (בנצי ב-ICI באיטליה ועמרי ב-"לה-נוטרה", צרפת), ואפילו עברו סטאז' במוסדות פיתה נחשבים (כמו "המזנון" של אייל שני ו-"אוריון", אגדת פלאפל בחיפה) – פתחו לפני חודש וחצי את המקום האישי, המזמין והמשמח שלהם, והשאר היסטריה.

בתפריט תמצאו 3 מנות מדויקות ממתכונים שפיתחו יחד – פלאפלים קטנים (ללא ירוקים בתערובת) שעוברים טיגון של דקה בלבד ונשארים קלילים בבטן; או מנת "חברים" שזה לבנה, חצילים, גרגרי חומוס מתובלים בקארי וירקות; או גולת האושר – סביח בהרכבה מיוחדת, שמרכיביו מעורבבים תחילה בקערית קטנה עם כל הפרודוקטים שבחרתם (ירקות, טחינה, עמבה, חצילים, ביצה, פטרוזיליה, שים הכול!). התערובת החלומית מוכנסת בעדינות לפיתה טרייה (יש גם חיטה מלאה / בלי גלוטן), והופכת למנה שמשאירה את כל מה שטעמנו עד היום הרבה מאחור. כל מנה מלווה ב"מיץ אושר" (תמצית אננס ונענע מרעננת), שירות מושלם, חיוכים ותחושה שאתם יושבים כאן כבר שנים. אבל אל תתנו לאווירת המזנון המהיר לבלבל אתכם: מדובר פה בשני זוגות ידיים שכבר צמצמו רטבים, כבשו בשרים וצלחתו לא מעט מנות מאסטר שף. ורק אז לקחו את כל הידע שצברו וזיקקו את האהבה שלהם לאנשים ובישול, לכדי תובנה פשוטה: אוכל טוב ויחס טוב זה אושר. בול ככה.

רגע לפני שהתורים אצלם מגיעים עד לעירייה, תנו קפיצה ותיווכחו בעצמכם. ובלי קשר, על הדרך, פתאום באמצע החיים, התאהבנו בעמבה. סליחה מראש בגין ההשלכות שיש לכך.

סביח – 6-18  ש"ח (תלוי בגודל המנה); פלאפל – 5-16 ש"ח; "חברים" – 6-18 ש"ח, מיץ אושר – 2 ש"ח.
"מפגש אושר", קינג ג'ורג' 105 א', תל אביב, טל': 054-4289765 (בנצי). בקרוב, תתקיים במקום ארוחת חברים מיוחדת בת 6 מנות לסועד. שווה לעקוב אחרי העדכונים בעמוד הפייסבוק.

 

התערובת בהכנה מוקדמת. מפגש אושר




ג'וי אנד הפינס. הפיתה שלנו וחברי האושר





 

[PSGallery=d1ap2r6dsb]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה