06 באוקטובר, 2011

אז בבית הספר

האוניברסיטה העברית העלתה קורס שלם ומרתק בנושא ההיסטוריה העולמית ליוטיוב. הכי חובת נוכחות

יש לנו חלום כמוס לקחת שנת חופש מהחיים ולהשלים את כל התארים שתמיד רצינו ללמוד (אבל זיוה מהבנק המליצה שלא): ספרות אנגלית עם מסלול במתמטיקה שימושית, או דו חוגי בקולנוע ואוריגמי, או סטאז' במוזיקולוגיה ונויורוביוכימיה. מה שיש לכם בסילבוס. וכן, נרצה לשמוע על המיוחדים. בתור התחלה, ועד שיאשרו לנו את השבתון, החלטנו לקחת בכל הפסקת צהריים שיעור אחד מהקורס במבוא להיסטוריה עולמית שמעביר דוקטור יובל נח הררי לכל צופי You Tube.

חבר טוב שעלה במקרה על השיעור הראשון, גילה כי באופן מדליק ושיווני לגמרי, העלתה האוניברסיטה העברית בירושלים לאתר יוטיוב את כל 26 ההרצאות שהעביר דוקטור הררי בשנה האחרונה לתלמידיו, בקורס מסקרן הבנוי על ספרו "קיצור תולדות האנושות". כל שיעור בן שעה וחצי הועלה ללא הפרעות ובשלמותו, צולם ישירות מתוך האודיטוריום, ומעניק  לכם כסא בשורה הראשונה ליד המרצה, קרוב לכל השקופיות, השאלות וההסברים המדויקים, באחד הנושאים המרתקים – אנחנו.

בשיעור הראשון מסביר הררי כי הקורס השאפתני ינסה לסקור את כל הדברים המרכזיים שקרו פה מאז הופעת האדם הראשון ועד ימינו, אם כי בצורה "לא מדויקת, לא מדעית ולא אובייקטיבית". הררי מודה כי לימודי ההיסטוריה קרובים יותר לספרות מאשר למדע מדוייק, וכי הסבריו נחשבים רק הצעה אפשרית אחת לסיפור ההיסטוריה האנושית, אך כזו שתגרום לכם להעמיק הלאה ולגלות סיפורים נוספים. כך למשל למדנו כי לפני עשרות אלפי שנים חיו במקביל כמה מיני אדם שונים במראה, בגובה ובמשקל (ולא התפתחו זה מזה כפי שנהוג לחשוב בטעות מתרשים האבולוציה המפורסם). למדנו מתי הפך להיות הכלב חברו הטוב של האדם, הבנו שהמהפכה הלשונית היא שהפכה את ההומו ספיאנס (אנחנו!) לשליטי כדור הארץ, וכי יחסית לג'ירפות אנחנו מולידים גורים מאוד לא מוכנים לכל מה שהולך לקרות להם כאן. 

בשפה ברורה, קולחת, עם הערות משעשעות וללא שום מבחנים, שעות קבלה או רפרטים – הקסים אותנו דוקטור הררי. אנחנו לא יודעים מה אתכם אבל אנחנו כבר לגמרי החלטנו מה נעשה ביום כיפור.

גמר חתימה טובה (עם ג'וני קאש).

קורס מבוא להיסטוריה העולמית – צפיה ישירה מאתר יוטיוב
לשיעור מס' 1 (דלגו על ההסברים הטכניים והתחילו לצפות בדקה 8:54) – לחצו כאן (כל שיעור מוביל לבא אחריו).

>>> לרכישת ספר הקורס "קיצור תולדות האנושות" מאת יובל נח הררי – לחצו כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה