14 באפריל, 2010

אז בבית הספר

מי יכול לשכוח את הילקוט הישן שלנו מכיתה א' - מרובע, עשוי עור צבעוני ועם שני אבזמים. מי היה מאמין שכעבור כמה שנים טובות נרצה אחד כזה שוב

יש דברים שלא יחזרו לעולם: הטעם של השוקו ששתינו עם הדובי, כשהושיבו אותנו בלול. ניחוח הסבון שבו "נטלנו ידיים" בגן חובה. ריח תיק האוכל החגיגי, שקיבלנו לכבוד כיתה א', אחרי שבילו בו בצוותא (ונשכחו לזמן מה) קלמנטינה וכריך עם סלמי. הוא שאמרנו: יש  דברים שלא יחזרו לעולם, ואולי טוב שכך.

מצד שני, לא ברור איך הסכמנו שיעלימו לנו מהנוף בצורה כה גורפת את הילקוטים מימי ילדותנו. הרי ברור בעליל שלא קם מעולם (ולעולם גם לא יקום) מתחרה לגאוניות של אותו ילקוט מסורתי מפעם, ההוא עם האבזמים, והחלוקה הפנימית, והקשיחות הרכה שמנצחת הכל. לאושרנו הרב גילינו לאחרונה שהמותג האנגלי CAMBRIDGE SATCHEL מנפיק ילקוטים עם כבוד וחיבה לעבר (שזו, אם חושבים על זה, באמת מומחיות בריטית רבת שנים). התיקים הבריטיים עשויים בעבודת יד, מעור איכותי, והם מגיעים מקיימברידג' הישר ל-anna k, בשני גדלים ובחמישה צבעים אפשריים.

אולי זו שוב הנוסטלגיה הבלתי נסבלת שלנו, ואולי דווקא החוש האופנתי המפותח והיוקרתי שטיפחנו כבר מכיתה א', אבל אנחנו חייבים לשים יד בזריזות על ילקוט כזה (שעושה בית ספר לכל האחרים).

תיקי ילקוט של CAMBRIDGE SATCHEL – קטן: 865 ש"ח, גדול: 1,190 ש"ח
להשיג ב- ANNA K, פרישמן 75, טל': 03-5291244

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה