12 בנובמבר, 2012

אח, איזה אושר

ספר משגע שגילינו עזר להתמודד עם הנושא הכי חם בבית - צירוף אח למשפחה. רולידר, לתשומת לבך

פעם שמענו הסבר נפלא שהבהיר לנו, אחת ולתמיד, מה מרגישים ילדים שנולד להם אח: "תחשבו על אישה שבן הזוג שלה בא הביתה ואומר, 'מותק, תכירי את חנה. מהיום היא תגור איתנו, ואני מבטיח לאהוב את שתיכן בדיוק אותו הדבר' ", אמר הפסיכולוג שנועצנו בו (450 ש"ח במזומן, ונתראה בשבוע הבא). מאותו הרגע היה הרבה יותר קל להביע אמפתיה כלפי הגדול, שגילה יצירתיות מופלגת בחודשים הראשונים להכתרתו כאח בכור (עד כמה ש-'בואו נזרוק את הסלקל הזה מהמרפסת' נחשבת הצעה קריאטיבית).


השבוע גילינו, באיחור אלגנטי, מתנה מושלמת לכל מי שעומד לאבד את מעמדו הבלעדי כבן/בת יחיד/ה ולקבל את השי הנפלא והאמביוולנטי ביותר בעולם. הספר "התינוק הזה" מספר על סופי, שמקפידה לכנות את אחיה הקטן בשם "התינוק הזה", ומתמודדות עם הקושי הכרוך בצורך לחלוק מעתה את ההורים (ואת כל השאר) עם ישות נוספת. לא מעט ספרים ניסו להתמודד עם סוגיית האח החדש, אבל "התינוק הזה" עושה זאת באופן כה אותנטי, עד שמפתיע לגלות שלא כתבה אותו ילדה קטנה. האיורים נפלאים לא פחות מהטקסט, והנסיין שהקראנו לו את היצירה הגיב בחיוכי הזדהות בוגרים לגילו. יכול להיות שהולדת אח גורמת לילדים להתבגר בן לילה?

"התינוק הזה" מאת אמנדה בנג'מין (איורים: דניאלה בייגל, תרגום מאנגלית: דינה מילאנו, הוצאת ספרי עליית הגג, ידיעות אחרונות וספרי חמד) – 78 ש"ח, או במבצע מיוחד בחנות המגדלור – 58 ש"ח בלבד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה