07 באוקטובר, 2014

אינטלקטואל בגובה העיניים

עטרה מביאה לסוכה שני אושפיזינים מיוחדים: יומן הקריאה המאלף של יאיר גרבוז, ועוד סאגה מסועפת ואירוטית במיוחד של אהוד בן עזר שתגרום לכם להסמיק עד הסכך

#1
גילוי נאות: עוד לא גמרתי לקרוא את הספר הזה. למעשה עוד לא הגעתי לחציו, אבל כבר בוער לי להמליץ לכם, כי ברור לי שהספר הזה ימשיך לענג אותי עוד ימים רבים כל כך שחבל"ז, תרתי משמע. אילו היו אומרים לי לבלות כל החג בסוכה לבדי רק איתו ותו לא, לא היה אכפת לי, אדרבא. כי הספר הזה הוא בן-שיחה מרתק, משעשע, מחכים ומאלף, כמו שיחה מלבבת עם אינטלקטואל בגובה העיניים, כזה שֶׁשָׂשׂ לשתף אותך בתובנות חכמות ומרחיבות-דעת ושופעות הומור, כולל הומור עצמי מפותח (שהוא כידוע הצורה העילאית ביותר של הומור) וכמעט בכל עמוד יש לפחות משפט אחד שבא לך לגזור ולשמור, מרוב שהוא גדוש חוכמה ומנוסח כל כך יפה.

יאיר גרבוז התכוון לכתוב יומן קריאה על ספרים שקרא בשנתיים שבהן גר בביתו החדש בגליל, אבל כתב בעצם על הרבה יותר מזה. הוא מתחיל נושא, מתגלגל איתו קצת, נזכר במשהו אחר, משלב אינספור ציטוטים מיצירות מופת, משחיל אנקדוטה, שואל משהו – וברוב התחשבות חוסך לך את המאמץ ועונה לעצמו באריכות – וחוזר לקשור את הקצוות, וכך אתה יכול פשוט להקשיב רוב קשב ולהתמוגג בלי הפרעה על כל מיני נושאים: ספרות ושירה, אמנות ויהדות, בושה והומור, ציונות והמשבר בקיבוצים, זיכרון והדחקה והרבה מרגלית ויאיר גרבוז, אנשים שהופכים לחבריך הקרובים בלי שתצטרך לנסוע אליהם. ואם לא קראת חלק מהספרים המוזכרים או לא שמעת את שמעם, וגם אם חלק מהמושגים לא תמיד ברור לך, בור ועם הארץ שכמוך, לא נורא. גם לא מוכרחים להסכים עם גרבוז, כמובן, אבל הקביעות שלו תמיד מעוררות מחשבה והשיחה עצמה כל כך מעניינת, שהיא תופסת בציצית ראשך ומגביהה אותך כמה סנטימטרים, וזה תמיד מומלץ. מתנה נהדרת לכל מי שאוהב להקשיב.

"בית בגליל – יומן" מאת יאיר גרבוז (הוצ' אחוזת בית, 432 עמ'), 70.20 ש"ח באתר ידיעות ספרים, במקום 78 ש"ח מחיר מלא

#2
איך לא תרעד

משחקים בחצר האחורית. "והארץ תרעד" - אהוד בן עזר

הספר הבא נמסר לידידי קובי, מעריץ ותיק של המחבר, והנה דיווחו:

"הסופר הזה הוא בעיני משוגע מחונן. הספר שלו בנוי בצורה מעניינת מאוד. זאת סאגה של שלוש משפחות בארץ ישראל במאה ה-19, שהסיפורים שלהן נקשרים אלה באלה, ולאורך כל הפרקים הוא מזהיר אותך לקחת את המסופר בעירבון מוגבל, כי לא הכל אמת. אלה סיפורים שפרסם לאורך השנים, החיבור ביניהם לא מושלם אבל הם מאלפים ועמוסים בארוטיקה, ולא סתם: חוט השני שעובר בכולם ומלווה אותם לאורך כל הדרך אלה משגלים מאחורה, או כמו שאומרים בישראלית ז$%&ים ב@#@ – מפורטים מאוד, אפילו בהשתתפות פעילה של רב הקהילה, תוך כדי פוגרום ועוד – שחלקם מתבצעים כדי לא לפגום בטהרתן של בתולות כשרות. מדובר בספר הזוי לגמרי, אבל מאוד מעניין וכתוב בצורה מרתקת". עוד פרטים כאן. נשמע כמו בילוי נעים? לכו על זה. חג שמח.

"והארץ תרעד" מאת אהוד בן עזר (הוצ' ספרי מקור, 272 עמ'), 79 ש"ח בבוקנט במקום 88 ש"ח מחיר מלא

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה