30 בנובמבר, 2010

אותיות עשרים ושתיים

עודד בן יהודה מבקר בתערוכה עם השם הכי קצר וקולע

[vimeo 16632089]

זה כבר זמן רב שאני נמנע מפתיחות של תערוכות. כל המינגלינג והסמול-טוקס מוציאים ממני דברים שהשתיקה יפה להם. אבל כשמגיחה תערוכה ממש שווה בעיר, אני שם על עצמי ארשת המחוייfכת ומסביר הפנים, והולך לספוג קצת קולטורה.

בחמישי האחרון, בחלל תעשייתי, שלא היה מבייש איזה מועדון תלאביבי עכשווי, נפתחה התערוכה "ט", כולה קודש לעולם הטיפוגרפיה. טיפוגרפיה
(typography) למי שלא מכיר, בתרגום חופשי: רישום בפונטים, זהו כל תחום עיצוב שעוסק ושקשור בפונטים. טיפוגרפיה מקיפה אותנו בחיי היום יום כמעט בכל רגע, מהעיתון בבוקר, פרסומות בשלטי חוצות, לוגו על הקפה שלוקחים בטייק-וואי או הדפסים על טי-שירטים שרואים ברחוב, והרשימה עוד ארוכה.

אז כשלוקחים ארסנל של מעצבים גרפיים ואמנים כה נחשב, מדור המאסטרים, כמו דוד טרטקובר, ינק יונטף, ועודד עזר, ועד הגאנג הצעיר והבועט כג'ובוי (jewboy), מיכל וקסלר וגיא שגיא, ומבקשים מהם לתת את דעתם על עולם הגופנים – תהיו בטוחים שלא יהיה איש עיצוב שיפספס את המאורע הנחשק. בימים שלפני הפתיחה, הושק גם קדימון אינטרנטי חמוד (למעלה) בחסות גלריית "דיזיין ספייס" בשביל הגירוי הראשוני. לבאי הפתיחה הוצעו תיקי בד מקסימים, שהיו תלויים על עץ בכניסה לחלל, עם הדפס של האות "ט" שמלווה את התערוכה, מצוידים בעפרון ופנקס השראה ריק, שרק לא יגידו שלא דואגים למעצבים הגרפיים.

כמה עבודות שרצוי לא לפספס: עבודת הגפרורים האינטיליגנטית של מיכל וקסלר, סדרת הפוסטרים "30 שנות כיבוש" של דוד טרטקובר, רישומי העפרון הרגישים של jewboy ואת פסל המילה JUDE של איתן ברטל, בהומאג' לפסל ה-LOVE המפורסם של אמן הפופ האמריקאי רוברט אינדיאנה. התערוכה תהיה פתוחה עד 25 לדצמבר, במהלכה יהיו שני אירועי אמצע, (8.12) בניצוחו של dj Fuss ואירוע נעילה ב-22.12 תחת השרביט של dj Adi Shabat, המארגנים מבטיחים בר אלכוהול במחירים מוזלים שיפעל עד חצות.

ט' – תערוכה על טיפוגרפיה – כניסה ללא תשלום (אוצר: דניאל רוטמנש, משתתפים: איתן ברטל, jewboy, אלון בירגר, דוד טרטקובר, גוטסגנדה, גיא שגיא, mellet, ינק יונטף, יעל סרלין, מיכל וקסלר, מיכל ריבלין, רותם מקרית גת, עודד עזר, שגיא שטרן)
25.11 – 25.12, גלריה "דיזיין ספייס", אליפלט 26, תל אביב (בימי רביעי – הגלריה תהיה פתוחה עד חצות)

 

 

תמיד רצינו כתב יד כזה. מתוך התערוכה "ט" (עבודה של Jewboy)

 


יו"ד, מאחורייך. מתוך ההזמנה לתערוכה

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה