20 בינואר, 2011

אם שותלים לא נוהגים

הנה פתרון מדהים לט"ו בשבט עבור ילדי העיר (שסיבוב עם הכלב על אי תנועה נחשב להם טיול בטבע)

מי שמגדל ילדים בעיר, מכיר את התקף החרדה הקבוע שמגיע בתחילת שבט. מה עושים עכשיו? משכנעים את יורשי העצר שאדנית הבזיליקום הנבולה מספיקה לטקס הנטיעות המשפחתי (לא)?, יוצאים לפיקניק בגינת הקקי שמאחורי הבית, שנכבשה על ידי כלבי השכונה ומקורביהם (הכי לא)? ואולי פשוט מסתפקים בסיבוב מושחת במיוחד באגף הפירות היבשים בסופרמרקט (כן, אבל)? ובכן, מסתבר שאפשר לכתת חרבות לאתים (וחניתות למזמרות) ולציין את החג בדרך אקולוגית-קריאטיבית משגעת במיוחד, גם בלי לאחוז בהגה ולצאת מהעיר: העץ להרכבה מבית KIDSONROOF, שמיובא ארצה על ידי "פוני צעצועים וכל מיני", הוא פאזל תלת-מימדי של עץ עם ענפים, עלים, ציפורים ובית ציפורים. זהו בעצם טוטם קרטון שמתנשא בצורתו הסופית לגובה של כ-70 ס"מ – התשובה האולטימטיבית (והמעוצבת להפליא) לאשוח של קריסמס.

העץ עשוי מקרטון ממוחזר, מעוטר בהדפסים יפהפיים, ואף זכה בפרס עיצוב של המגזין TIME כפריט עיצוב ירוק, וכיכב בלא מעט מגזיני עיצוב. יוצריו – צמד מעצבים מאמסטרדם – הם הורים לשלושה שמקפידים לבלות אחת לשנה, למשך מספר שבועות, בבקתה קטנה בהרים, ללא חשמל או מים זורמים, כדי להתחבר מחדש לטבע ולחזור ולגלות את הערכים הבסיסיים של החיים הפשוטים. מאחר שלא ייצא לנו לברוח להרים בט"ו בשבט השנה, ניאלץ להתחבר לערכים הבסיסיים שלנו בלב תל אביב, ונסתפק בהמלצה החמה להרכיב את העץ המקסים הזה ביחד (הוא מתאים לילדים מגיל 6, אבל גם צעירים יותר ישמחו לקחת חלק) ואז לפרק ולהרכיב מחדש, ועל הדרך לדבר על שורשים, צמיחה ומיחזור, מה שיאפשר לילדים לשתול כאן, בפרצוף מדושן, את המשפט הגורף מכולם: חלאס, אמא, את מה זה חופרת!

עץ תלת-מימדי להרכבה של "קידס'אונרופ" – 249 ש"ח
להשיג ברשת "דיאדה", "טפליא", "חנותא" (רשפון), חנות מוזיאון ת"א, "ג'ולות" (רחובות), "נקודתיים" (חיפה), וב-"אינטירה" (ירושלים)
לפרטים נוספים – "פוני צעצועים וכל מיני", טל': 054-6403551, או בדף הפייסבוק

[youtube 5vfc-Xw-zYA]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה