20 בדצמבר, 2010

אמא – הסיפור האמיתי

23 מונולוגים כנים על אמהות בספר "להיות אמא" של תמר מור סלע

לא חסרים ספרים דביקים על חוויית האימהות. למעשה, מרוב שיש רבים כאלה, אפשר היה ליצור מהם טפט ורדרד ומשגע לחדר תינוקות מתהווה. כל ספרי ה"דבר הכי מדהים שקרה לי בחיים", שמתגלים ביום שאחרי כאסופת מרשמלו ריקה מכל תוכן, נרכשים בדרך כלל על ידי הורים טריים ומכריהם לרגל הולדת העולל הראשון. כשנולד הילד שני, מבינים שתווי קנייה, או התנדבות לבייביסיטר, או חיתולים לשנה, יהיו מתנות הרבה יותר שווה והרבה פחות מתסכלות.

כל זה, עד שבאה תמר מור סלע, שהיא לא רק צדיקה בסדום אלא גם אישה מוכשרת, חכמה ורגישה, והוציאה את הספר "להיות אמא", שבו מונולוגים של עשרים ושלוש אמהות כנות, ישירות ובעלות סיפורי-אימהוּת מגוונים ומרתקים. "להיות אמא" לא פוחד גם מהצדדים הפחות מוארים של החוויה, ונוגע בהם בעדינות אך באומץ. הפרוייקט של מור-סלע – בעצמה אם לשלושה, עיתונאית ויוצרת שהחלה את דרכה בגל"צ – מלווה בתצלומים מעולים של עליזה אורבך, שיודעת לצלם נשים בעין חכמה, שלא זקוקה להרבה מילים. סיפורי האימהות של מיריק שניר, אילנה דיין, ליאת דרור ועוד רבות וטובות (ולא בהכרח 'מפורסמות') יגרמו לכם לעצור לרגע, לחשוב, להתחבר למורכבות ולפנים הרבות של האימהות ולהרהר, באופן בלתי נמנע כמעט, בהורים ובילדים שלכם. זה ספר שנוגע במקומות הכי פרטיים מבלי להיות מביך ולו לרגע, והוא ממוקם – מבחינתנו – גבוה מעל כל אלה שניסו לעשות זאת לפניו. אם אתם רוכשים אותו לעצמכם, אל תתקמצנו: קנו אחד גם לאמא, ותגידו לה – בהזדמנות אמיתית זאת – את מה שתמיד רציתם.

הספר "להיות אמא" מאת תמר מור סלע, (צילומים: עליזה אורבך, בהוצאת משכל) – 118 ש"ח (או 100.30 ש"ח באתר "בוקנט" ובאתר סטימצקי)
להשיג החנויות הספרים ברחבי הארץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה