02 בפברואר, 2011

אמנות הלחמניה

ויטרינה Sausage Grill, מסעדת נקניקיות גורמה שנפתחה רק החודש הוכרזה מיד כחדר הישיבות החדש שלנו

סוגיית מה-אוכלים-בצהריים מסרבת להיפתר: שרפנו כבר כל מקום אפשרי ליד המשרד, אין שליח בעיר שלא מכיר אותנו ונגמרו לנו כל קופסאות הפלסטיק (אז אין לנו איך להביא מהבית). אנחנו רוצים משהו טרי, משביע, לא יקר, קרוב וטעים, ושלא יימאס לנו לזלול גם חודשיים רצוף. ואם אפשר אז עכשיו. אנחנו מתים פה.

שנייה לפני שירדנו על עוד שקית קשיו – לקח אותנו חבר המערכת ע' ל- "ויטרינה Sausage Grill", או כפי שאנחנו מכנים אותה מאז – חדר הישיבות החדש שלנו. את המקום פתח לפני מספר שבועות נתן (נתי) מנשה, המעצב הראשי והבעלים לשעבר של מותג הדנים Freedom Of Choice. נתי שנולד בקליפורניה וחי שם רוב חייו, החליט לעשות לפני ארבעה חודשים עלייה רשמית. אך במקום לפתוח לייבל אופנה חדש "ולהתרוצץ עם גלילי בד במכונית" – החליט לגייר לכאן את קונספט מסעדות הגורמה-פאסט-פוד, המגישות מנות המוכנות במהירות אך עשויות היטב ובהקפדה רבה. למזלנו הטוב הוא בחר להתמקד במאכל האמריקאי הלאומי – המבורגרים ונקניקיות.  

אביו של נתי – גידי, שמגיע גם הוא מתחום האופנה, מתעניין כבר שנים בבישול ויצירת מתכונים, ואף עבר השתלמויות במסעדות ושרקוטריות בצרפת. ביחד הרכיבו שניהם תפריט מגוון של למעלה מ-14 סוגי נקניקיות משובחות ומקוריות, שקורצות לכל מי שעובר ליד הויטרינה המגרה שלהם, וקרויות על שם הערים המתאימות לטעמיהן: "בנגקוק" עשויה מעוף דל שומן, למון גראס, ג'ינג'ר וקארי; "פריז" מכבד אווז וקינמון; "בוואריה" ו"מינכן" עשויות מבשר לבן עם תוספות כמו אגוז מוסקט או פירורי חרדל. יש גם פיתוחים מיוחדים כמו "איסטנבול" או "מרקש" המשלבות בתוכן תבלין מרוקאי חריף. יש גם מנות לילדים, יש המבורגרים מעולים, יש חמש תוספות שאסור לפסוח עליהן, ואפילו מנות צמחוניות וסלטים. והכול מוגש בהקפדה, עם חיוך וסטייל שלא מכאן.

אנחנו חלקנו "ווינה" אחת (עגל ויין לבן) עם רליש (מלפפון חמוץ-מתוק), וגם "אקפולקו" עסיסית (בשר בקר, כמון וצ'יפוטלה),עם בצל מקורמל וצ'ילי מקסיקני מעולה (שעשוי מבשר טחון ושעועית) בצד. הוספנו גם סלסלת "50/50" ובה צ'יפס "זהב" מתפוח אדמה וצ'יפס "כתום" מבטטה, שיוצא פריך פריך ובתיבול סודי, לימוני וממכר. לסיום קיבלנו טעימה משוקולד אגוזים מריר וביתי שמכינה אמו של נתי, ולא ידענו למי להודות קודם. מחר אותו הדבר בדיוק – רק מההתחלה.

נקניקיות משובחות – 18-23 ש"ח, המבורגרים – 34-38 ש"ח, צ'יפס – 11-13 ש"ח
"ויטרינה", אבן גבירול 54, תל אביב, טל': 03-6960304


מחוסל בעוד 3, 2, 1. הנקניקיה של "הויטרינה"

 

קריספי זה כאן. צ'יפס "50/50" הממכר של "ויטרינה"

איזה נקניקיות. הצלחת שלנו ב"ויטרינה"

 

 

 

[PSGallery=4iruxen2w10]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה