01 באוגוסט, 2011

ג'ינג'ית עם אופי

ה-די.וי.די "ראש כרוב" המבוסס של שיריו של קובי אשרת יכול להפוך בקלות למסיבת ריקודים משפחתית בסלון

בזמן האחרון אני מוצא עצמי מעורב יותר ויותר בשיחות הנוגעות להבדלים מגדריים בין המינים בכל הקשור לילדים קטנים. על כך שיש הבדלים בין המינים – אין עוררין, כמובן. אבל מה מביא להבדלים? כאן מתחיל להיות מעניין. לאחר מחקר עצמאי לא מקיף ולא מייצג אני יכול לומר בוודאות שדעת הרוב היא כזאת: אמנם יש השפעות תרבותיות כאלו ואחרות על המינים אך ההבדל המשמעותי הוא בעיקר ביולוגי – משהו מהותי במין היילוד, כי הרי גם פעם בתקופת המערות, האישה נשארה להכין אוכל ולטפל בילדים והגבר היה יוצא לצוד. ובכן, אם תשאלו אותי, זה ממש לא נכון. מדובר פה בהבניות תרבותיות מזוקקות 100% נטורל. כל השאר אלו ניסיונות להצדיק את המצב הלא שיוויוני הקיים. רוצה לומר, הבדלים – בסדר, הבדלים שמבטאים ומייצגים חוסר שיוויון – זה כבר קצת פחות כיף.

כשחזרתי אתמול עם בתי בת ה 3 מהגן היא ביקשה לראות טלוויזיה. הבקשה הזו תמיד גורמת לי לנוע באי נוחות. הרי אין כמו המדיום הזה בשביל להטמיע עמוק עמוק את הסטריאוטיפים המגדריים בראשי הקטנטנים ומצד שני – אין כמו המדיום הזה כדי לאפשר לי לענות למיילים, לקרוא עיתון ולאכול פיתה עם חומוס בשקט.

אבל אז התגלגל לידי ה- DVD "יצאת ראש כרוב" עם שיריו של קובי אשרת (שנותן גם הופעת אורח קצרצרה). הדיסק הוא גרסה משודרגת לתוכנית הילדים המיתולוגית משנות ה-70  "ראש כרוב" ויש בו משיריו של קובי אשרת וקטעי קישור מצחיקים ביותר. את החגיגה מובילה חבורה מוכשרת וצוהלת של שחקנים  (שחר ישי, מיכל מוכתר ושחר פרץ) באווירה  שמחה וקופצנית. השירים והביצועים מעולים, החל מ"אמת או חובה" דרך "גלי" ועד "ידידי טינטן", הופעת האורח של חנה לסלאו כייפית ובכלל – נדמה כי מגוון הדמויות שהשחקנים עוטים עליהם הופכים את הקלטת למסיבה אמיתית במחוזותינו. גם מבוגרים מוזמנים.

להשיג בחנויות סטימצקי ובחנויות המוזיקה והספרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה