07 באפריל, 2022

אפיקומן-גו

מפות אוצר רכות ומושקעות בתפירה עילאית עם אביזרים מעוצבים בעבודת יד שמצאנו, פלוס אפליקציית 'חפש את המטמון' רוויית חידות ורמזים שאתם מצלמים - הופכות השנה את המרדף אחר האפיקומן למלהיב, מקורי, יפהפה, מלמד ומרגש מאי פעם. מי צריך פוקימון-גו - כשיש אפיקומן-גו משלנו? גו, גו, גו!

ילדים, צאו לדרך! מפות אוצר פיראטיות ואביזרים בעבודת יד של LAORIN

לכל חג יש את ההיילייטס שלו, ידוע. ואם בחנוכה מדובר ברגע בו כל אחד מפענח מי הגמד/ ענק שלו במשרד; ובל"ג בעומר – רגע חשיפת הקרטושקעס (פחם מבחוץ ואבן מבפנים? או להיפך?); הרי שבפסח, שיא השיאים (כל דיינו חיכינו לזה) הוא בבירור מציאת האפיקומן, ופתיחת המשא ומתן בעד החזרתו ליו"ר הסדר. וכל משפחה – עם תנאי השחרור שלה, כן? אם מוצא המצה עדיין לא בעניינים – יצאתם בזול, לכו חופשי על "החברות שנוצרה בין בני הדודים היא האפיקומן האמיתי" (פחחח). אם ראשון הנכדים כבר לומד חשבון – היזהרו מלחתום על חוזה דרקוני שאנחנו כבולים לו (מתנות כמספר שנות היילוד); ואם מדובר במתבגרים דו-ספרתיים – פשוט וותרו מראש והעבירו אפיקומאני בביט (או שיהלי מעדיף פייבוקס?).

אבל עם כל הכבוד לאפיקומן, כל תינוק יודע שלמעשה הכיף הגדול מצוי בכלל ברגעי המתח ותיכנון האסטרטגיות שלפני מציאתו. והשנה – הודות למפות אוצר רכות, מושקעות ומעודדות משחק ודימיון שמצאנו, בליווי אפליקציית 'חפש את המטמון' רוויית חידות, שאלות ורמזים שאתם מצלמים לפיראטים הקטנים שלכם – המרדף הופך למלהיב, מרגש ומותח מאי פעם. ילדים, לכו לחפש:

#1 ערכות הפיראטים ומפות האוצר של LAORIN

הכירו נא את אורין-'ידיים-מוכשרות'-כהן, בוגרת בית ספר אנתרופוסופי בו התמקצעה בתפירה ומלאכות יד, וחלמה מאז להכין בעצמה ביום מן הימים צעצועים רכים – לבנה הרך. לפני 4 שנים, כשהתפנו לה פתאום אנרגיות וזמן, החלה עם תפירת ראש-סוס על מקל. משם המשיכה לחרבות רכות, גמדים, מוביילים, טירות, דינוזוארים, מדורות-בוערות, ומה לא. הכל מלבד, עץ וחומרי גלם טבעיים וטובים. ככל שבנה בגר, המשיכה לחפש רעיונות מקוריים שיפעילו את הדימיון ויכולת הסיפוריות שבו, עד שעלתה על הדבר היפהפה הבא (כזה עוד לא ראיתם): מפות אוצר מרהיבות בעלות טופוגרפיה תלת מימדית מלֶבֵד איכותי; תפורות בעבודת יד עילאית וכוללות פרטים כיפיים כמו מערה פתוחה, סלעים בולטים, רגלי מדוזה זזות, ועוד. אף מפה לא חוזרת על עצמה לעולם בדיוק, ומכל אחת יש רק אחת – כפי שאורין נוהגת עם כל מה שהיא מכינה.

כך למשל עיצבה מפת אנטרקטיקה עם קרחונים לבנים ופינגווינים; מפת-אמזונס עם תנין רעב במים; או מפה איסלנדית מוקפת לווייתנים. כל משטח יפהפה כזה, מגיע עם ערכה ואביזרים משלימים – כמו בובת פג של פיראט.ית (ללא מגדר מוגדר), מצפן, מטבעות אוצר, צדפים, חרב, בקבוק עם קלף ובו סיפור יציאה לדרך, עט נוצה מוזהב, שרשרת מרשרשת ועוד אוצרות שווים. הכל מעוצב, נתפר ונצבע על ידה (בצבעים לא רעילים כמובן) ועושה חשק להתחיל הרפתקאה חדשה בכל יום.

אפשר כמובן לשלב אותן גם עם פריטים מהבית ומהטבע – כמו דמויות פליימוביל ולגו, חיות עץ ופלסטיק, אצטרובלים וכל דבר שיעשיר את החוויה. מעבר לשכלול הדימיון והיצירתיות, אורין מספרת שהמפות מוציאות את חוש התיאטרליות מהילדים, את היכולת להמציא ולספר סיפור, מעודדות פיתוח שפה ורגש, יכולות מוטריות עדינות ובעיקר – הנאה משיתוף חברים או משחק עצמי איכותי. לאור התגובות מידידים ומירידים בהם השתתפה, היא מציעה כעת גם מפות בהתאמה אישית (כמו אחת בהשראת הסרט "טינקרבל" שהזמינה חובבת פיות קטנה); ובקרוב יתווספו גם מפות בסגנון רובין הוד וערכות שמכילות דווקא שרביטים ולא חרבות.

מי שרוצה לקחת את כל העונג וההרפתקאה איתו – יש לה אפילו מזוודות משחק קומפקטיות או דווקא משטחי משחק גדולים ודו-צדדיים. בואו למצוא מפת אוצר נדירה שאין כמותה, או הזמינו לפסח הבא מיפוי של הבית, כולל המייבש (סבא, אנחנו יודעים שאתה זומם להחביא שם…)

ערכות פיראטים ומפות אוצר בעבודת יד של אורין כהן – החל מ-336 ש"ח (לערכה גדולה ועשירה באביזרים משלימים), להשיג בחנות LAORIN, פרטים נוספים בפייסבוק

ארררר, איפה המצה השמורה הארררורה הזאת?! המפות הפיראטיות של LAORIN

האפיקומן האמיתי הוא החברות שנוצרה בדרך, עלאק. תיק נשיאה פיראטי ואביזרים משלימים ומושלמים

סבא, סימנו לך את השירותים באיקס. מפת אוצר וסיפור יציאה לדרך; LAORIN

#2 "זאביק – חפש את המטמון לפיראטים חכמים"

השנה, מצטרף אליכם בליל-הסדר עוד דיכפין אחד: "זאביק" הזאב הפיראט, שמרים את משחק 'חפש את המטמון' הקלאסי (שבטוח העברתם איתו חצי סגר ראשון) לכמה רמות מעל. הכל התחיל כשישראל כץ, יזם מבריק ואב מוכשר אך עייף – קלט שבכל שבת אבודה בבית, ובייחוד בזמן הקורונה הלימבואי – הילדים מבקשים שוב ושוב שיחביא להם פתקים בבית (מהסוג של "הפתק הבא נמצא מתחת לסוני פלייסטיישן"). אבל כעבור 2-3 דקות – עשירית מהזמן שלוקח לטרוח על כל זה – כל הפתקים כבר נחשפו, הריגוש נגמר (כמו גם זמן הוואטסאפ של ההורה) וכולם חוזרים להשתעמם מחדש. בנקודה הזאת, הגלגלים של ישראל החלו לפעול, ובעזרת צוות מתכנתים פיתח ועיצב משחק מחשב מגניב, מלהיב ולא פחות חשוב – מלמד, שמוריד מכם הרבה מאמץ, מאריך (ומעריך!) את החיפוש, מעלה את סף הריגוש ומשאיר את הילדים עם משהו הרבה מעבר למציאת פתקים.

זה הולך כך: נרשמים באתר של "זאביק" מכל מחשב או נייד ובהתאם להוראות מתחילים להחביא בבית, בכיתה או בכל מקום, מטמונים קטנים לבחירתכם: מטבעות שוקולד, גולות, צדפים, קלפים, או מצות שמורות. לאחר כל הטמנה, תתבקשו לצלם מהנייד את האזור סביבו יש לחפש, שיירמז ויקרב למציאת המטמון (ככל שהתמונה רחבה יותר – הרמז קשה יותר). לאחר שתחביאו ותצלמו כמה אוצרות שתרצו, עברו לבחירת קטגוריות של שאלות ידע – חשבון פשוט, הכרת שעון, טריוויה ושפה (בדרגת קושי עולה); עליהן יצטרכו החפשנים הקטנים לענות נכונה כדי לקבל את תמונת הרמז שצילמתם. ענו נכון ומצאו את המטמון? עוברים לשאלה ולמחבוא הבא, כך עד מתי שאתם קובעים (גאוני!). כלומר – תוכלו להחביא כמה אוצרות שתרצו; לבחור את מספר השאלות שיופיעו בין הרמזים (נניח על כל 3 שאלות – מקבלים רמז למטמון); ואפילו לשלב בין כמה דרגות קושי בהתאם לגיל ולכמות הפיראטים המשתתפים. אגב, מי שנתקע ומחפש קיצור דרך – יש אופציה לקוד-הורים לדילוג על שאלה, ואפילו חוברת שאלות באנגלית עם קודים למתקדמים, שאפשר לשלוח לחג לבני דודים באמריקה. כן, חשבו פה על הכל.

מי שרוצה להוסיף עוד אקשן ועניין – יכול גם לחבר שאלות אישיות כמו "איזה יום נישואין אבא שכח לציין?"; "על איזו קבוצת כדורגל דוד רועי שרוף?"; "מה שם המשפחה של המורה שהכשילה את ינאי?", ועוד, אין גבול לצחוקים. אבל השוס האמיתי? את הצילומים וההכנות אמנם תארגנו מהנייד שלכם, אבל המשחק פתוח וזמין מכל מכשיר ומחשב בבית במקביל; כך שאתם משוחררים להמשיך ולגלול את הפיד בפייסבוק בזמן שהזאבים מתרוצצים חופשי בלהקה. תודה שרוליק, אתה אח.

לכבוד פסח – בכל זאת, חג 'חפש את המטמון' המקורי – יצאה גרסת התנסות חינמית מורחבת, הכוללת החבאה של עד 7 אוצרות ו-2 שאלות בין רמז לרמז, בנושאי ההגדה, שתהפוך להיות להיות השוס של הסדר. קדימה ילדים, בואו נראה מי יצא השנה חכם, מי תם ומי זה שאינו יודע למצוא?

ZEVIK TREASURE HUNT – אפליקציית 'חפש את המטמון' (בעברית ובאנגלית, מגילאי גן חובה ועד 8-9 שנים) – 8 דולר לגרסה המלאה (ללא הגבלת שאלות או מספר מטמונים). לרגל החג: גרסת התנסות מורחבת בנושא פסח – במתנה! הירשמו באתר והקלידו קוד 4001. חדש! חוברת שאלות עם קודים למתקדמים – 5.95 דולר, להשיג באמזון

מאמי, צלמי לא בפוקוס, שיהיה קשה. בשלב הראשון – ההורים מטמינים אוצרות בבית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה