06 באפריל, 2011

אצלנו בחצר

יש לכם בבית גינה פרטית, אבל למדינה שלכם אין מים לבזבז? איתי אילוז, גנן מדופלם ואורח חדש אצלנו בסלון נותן פתרונות יפים וחסכמים

בעקבות מחירי המים המאמירים והעלויות הגבוהות יותר באחזקת הגינה הביתית, אני נתקל בבקשות חוזרות ונשנות לצמצום השימוש במים בגינה עד כדי ייבוש המדשאה זוללת המים. מניסיוני, למדתי שמדשאה ירוקה ומטופחת, המשולבת בצורה נכונה בגן מהווה לא רק פרקטיות כמשטח הארחה נוח למראה ודריכה, אלא משדרת גם רוגע ומשפחתיות המתבטאת בחלום המשותף של כולנו לחצר אחורית מטופחת וילדים חייכנים משחקים בכדור. לכן ברור לי הקושי בהחלפת מדשאה, קושי שאמור לתת פתרון עיצובי נכון – לצד פתרון רגשי נכון.

הפתרון הנפוץ ביותר הוא שילוב של דק-עץ בגן במקום – או לפחות חלק – מהמדשאה הקיימת. כך בהשקעה חד פעמית תוכלו לחסוך את הוצאות המים השוטפות של הגן (לפעמים עד 70% – תלוי בגודל המדשאה), ויישאר לכם מקום לאירוח פנאי ומשחקים. באופן מסורתי בבניית דק משתמשים בשני סוגי עץ שונים: עץ אורן ועץ איפאה – לסוגיהם השונים. ההבדלים המהותיים בין השניים מתבטאים בצבע וצורה: האורן בהיר הרבה יותר ובעל סימני "עיניים", לעומת האיפאה בעלת הגוון החום אדמדם-עמוק וללא סימני "עיניים", בדרך כלל. ויש גם קושיות-אורן – עץ רך, אך שחשוף לסימנים ו"צלקות" בעת נפילת חפצים כבדים עליו, זאת לעומת האיפאה בעלת קשיות ועמידות מרובה הרבה יותר. הבדל נוסף שיש לקחת בחשבון הוא הטיפול: לעומת האורן, שידרוש שימון לפחות אחת לשנה, האיפאה ללא שימון תאבד מגווניה העמוקים ותהפוך גוון אפור עתיק – אך לא תאבד מתכונותיה הייחודיות.

ולבסוף, גם באבני דריכה מסוגים שונים יכולות להוות תחליף למדשאה, אשר בשילוב נכון של אלמנטים שונים (סלעים טבעיים, אלמנט מים, אדני רכבת, ועוד…) יהפכו את הגן הפרטי שלכם מעוד פיסת דשא סתמית מוקפת עצים ושיחים – למקום אינטימי, רגוע ומזמין.

 

דק עץ בגינה "זוללת מים" – דק מסוג אורן: בין 350 ש"ח – 600 ש"ח (למ"ר);  דק מסוג איפאה: בין 650 ש"ח – 800 ש"ח (למ"ר)
להשיג ב-"deckipea" (אילן, טל': 054-7571901), או ב-"עצי השרון" (אבן יהודה, טל': 09-8996020)

 

 

חבל על כל טיפה. דק עץ (צילום: איתי אילוז)

 

 

 

ההבדל הדק. דק עץ (צילום: איתי אילוז)

 

 

 

גם החצר שלנו נראית ככה, בול. אבני דריכה (צילום: איתי אילוז)

 

 

 

איפה ג'קי ונופר, איפה. האט טאב ודק עץ (צילום: איתי אילוז)

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה