30 ביוני, 2010

ארטיקבב

הספר החדש של שי-לי ליפא, "מטבח בריא לילדים" הוא בדיוק מה שחיפשנו כדי להוכיח לחבורת השדונים שלנו בבית, שאפשר לבשל טעים לא פחות מגב' מק'דונלדס (רק בלי הצעצוע והחומרים המשמרים)

יש להודות שאנחנו לא מבריקים בכל מה שקשור בהרגלי אכילה בריאים. כל עולם קריאת טבלאות הערכים הקטנטנות, בדיקת אחוזי החלבונים לעומת הפחמימות – יחסית זר לנו. אנחנו יודעים בעיקר את הבייסיק'ס: אם איזה E השתתף בתהליך יצירת החטיף – עדיף שלא, אם השניצל מצופה בפירורי שמן – לעבור לחזה עוף, ואם תקענו שוקו-שוקו אחרי 9 בערב – זה נחשב לאוי ואבוי. 

אבל כשהילדים מצטרפים לחגיגה, יש תחושה שאיתם הכל הולך להיות אחרת. הם יאכלו כל בוקר ביצה קשה עם טחינה. בצהריים דג אפוי בתנור עם פירה ירקות שורש ובערב דייסת קוואקר עם חמוציות. נכון. בדיוק ככה.

מזל שפגשנו את שי-לי ליפא, עיתונאית אוכל מנוסה, שלאחר שלושה ספרי בישול מוצלחים (ביניהם "המטבח הבריא של על השולחן") ובהשראת ההתמודדות היומיומית מאז הפכה בעצמה לאם לפני 7 שנים, החליטה להגשים חלום והוציאה החודש את ספרה הרביעי – "מטבח בריא לילדים". עם עצות מעולות ומידע חיוני על חומרי הגלם כפי שאישרה לה התזונאית מיכל לנגברג, ולצד תמונות הורסות שצילם דן לב וסיגננה ביד מוכשרת דלית רוסו, מציעה שי-לי 50 מתכונים בריאים, קלים, שמתאימים לכל המשפחה אך בעיקר – בצורות הגשה מבריקות שילדים פשוט לא יכולים לסרב להם.

אנחנו בחרנו לפתוח עם מתכון קליל ביותר של קציצות עוף אפויות (!) על מקל: ערבבנו, קצצנו, כדררנו, אפינו ושלפנו בארוחת הערב את השוס ההיסטרי. המנה נטרפה בקצב מסחרר וכולם היו מאד מרוצים. הבעיה: מאז יש דרישה לשים הכל על מקל (קורנפלקס, חביתה, מלפפון, אמא). בקיצור, הצטיידו ברעיונות יצירתיים ובמקלות כיד המלך.

ספר "בישול בריא לילדים" מאת שי-לי ליפא (הוצאה עצמית, 96 עמ') – 89 ש"ח (המתכונים מתאימים החל מגיל שנה ועד בכלל)
להשיג ברשתות הספרים ברחבי הארץ ובחנויות נבחרות, לפרטים נוספים – [email protected]

[PSGallery=rn8nd8sf0]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה