02 ביוני, 2022

ארץ המקרון העולה

נורית צ'יטיאת שגדלה על ברכי תרבות המזרח הרחוק, פתחה פטיסרי-בולנז'רי המציע מגדנות-קונדיטוריה ומאפים מרהיבים, המשלבים בין אסתטיקה יפנית לבין טכניקות-עילית צרפתיות. כך מכניסים את הטוב שמכל העולמות - לקופסת זן אחת

קוניצ'יוואו! עוגיית-סוכריה על מקל, The Pastry Box של נורית צ'יטיאת (צילומים: דניאל לילה)

אנחנו נזהרים פה, אבל נדמה לנו שהגענו לשלב הסיכומים. חבר'ה, שכל אחד יקח רגע ויעדכן בטבלה מה יצא לו מתקופת הקורונה. כשיצא לכם. כי אין לנו ספק שבקרוב נזכה כולנו לנגוס מהפירות, שזרעיהם נטמנו אי שם בין הסגרים – בידי כל מי שזמן פנוי פלוס כשרון / יצירתיות / אמביציה – שווה אצלו תפוחי-זהב. קחו למשל את נורית צ'יטיאת, שיכולה להקיף את כל התשובות לעיל – ובניגוד אלינו (אהממ, יותר התמקדנו בללמד את הילדים איך להחליף מסלקום לנטפליקס ובחזרה) לא קפאה על השמרים; אלא פשוט עשתה מהם מטעמי-פלאות לחיך, לא פחות מאשר לעיניים. הכירו את הקונדיטורית-הקיסרית הראשונה.

אם השם מצלצל לכם מוכר, זה אולי בגלל שנורית הגיעה לשלב הגמר בריאליטי-המתוקים "הקינוח המושלם". פייר, אין לנו מושג איך ייתכן שקינוח שעוצב בהשראת פריחת עץ הסאקורה – בו יצרה 5 כדורי מוס אורז וסאקה מצופים שוקולד לבן ותותים עם קרם יוזו – לא זיכה אותה באם-כל-המקומות-הראשונים. אבל היי, אם זה רק דירבן אותה מאז לפתוח מקום משלה? היוניברס כולו זכה.

ובכן, למי שפספס את תעודת הזהות – נורית היא בת להורים ישראלים ממוצא עיראקי שהיגרו ליפן בשנות ה-60; שם נולדה וגדלה עד גיל 14, או-אז שבו לישראל. לאחר שירותה הצבאי עברה להוג קונג, וחזרה שוב ארצה לפני עשור וקצת. אולם תוך שפיתחה קריירה בחינוך והוראה, נמשכה דווקא יותר לכיוון תורות הטימפרור וההתפחה. כך הלכה ללמוד בבית הספר למצוינות קולינרית "דנון", עברה התמחות אצל כוהני-קינוחים ושוקולטייריות, בהמשך עבדה כשף-קונדיטורית במסעדות מובילות, ייעצה לשפים ואף פיתחה עבורם תפריטי קינוחים. עד שלפני שנתיים, בזמן שמצאה עצמה כמונו לפתע בבית, ממתינה שדלתות המסעדות ייפתחו מחדש, החלה נורית לחשוב מחוץ לקופסא – והעמיקה מיד לתוכה:

מביתה החלה להרכיב קופסאות ומארזי-קינוחים מושקעים בעבודת יד עמלנית, בהם מאפים מרהיבים וממתקים המבוססים לא רק על הדיוק והעדינות שספגה בחייה במזרח הרחוק, אלא גם על חומרי גלם שייבאה משם. כך פיתחה את The Pastry Box – קו מוצרי קונדיטוריית-עילית בפרשנות מקורית, טעמי פיוז'ן ועיצוב מודרני יפהפה; כמו שרק מי שגדלה על ברכי ההקפדה והאסתטיקה היפנית המשוכללת, עם השראה וטכניקות מעולם הקונפיסרי הצרפתי הקלאסי – יכולה לייצר. זה ניכר כבר באיכות הקופסאות ומגירות הממתקים שלה (משל הכילו תכשיטי יוקרה), ממשיך בנראות המגדנות המעוצבים לעילא, וכלה בפרט הקטן ביותר – כמו עגור אוריגמי המלווה כל מארז, שהפך אצלה לסימן-היכר

באפריל האחרון, עם התחדשות עצי הדובדבן ביפן, פתחה כאמור מקום משלה, תחת אותו שם, וכולו היכל פטיסרי-בולנז'רי אלגנטי ויוצא דופן במתחם יד חרוצים בתל אביב, שעוצב באיפוק ומינימליזם יפני, ומציע את כל הטוב שבמארזים – פרוש בפניכם להרכבה עצמית או זלילה מקומית. הכל מוצג בוויטרינות מוזיאליות שחורות על רצפת אריחים במראה מחצלות טאטאמי מסורתיות, ומוקף אומנות יפנית. כאן, בארבעת מדורי המטבח מייצרים מדי יום תפריט משתנה של עוגות, כריכים, שוקולד, לחמים, עוגיות ועוד.

אבל בשונה מכל קונדיטוריה שהכרתם – זה המקום להשיג למשל לחם קסטן מנומר ב-3 צבעים; לחמניות-דובי במילוי מטבעות שוקולד; כריכי קיפודים קוצניים; קרואסון אצות עם גבינות וריבת בצל ויין אדום; מרשמלו מאצ'ה-שזיפים ושומשום שחור; פופקורן מקורמל; ריבת אננס-למון גראס או תות-בזיליקום; מקרון תה ירוק; אגוזי לוז בציפוי יוזו ופטל; פרלינים מצויירים ידנית בטעמי גנאש שומשום שחור או חמאת בוטנים וג'לי פטל; עוגיות-חמאה מנוקדות על מקל, ועוד פנטזיות-חיך שלא נעים לזלול מרוב שבא למסגר.

בואו לבקר ברובע הרג'וקו פינת סן ז'רמן, ולהרכיב לנו לחג המתוק הבא מארז ברמה של מנת גמר. לא פחות.

The Pastry Box – מאפים, ממתקי קונפיסרי, פרלינים ומוצרי קונדיטוריה בעבודת יד
הזמנות והצצה לתפריט המעודכן – דרך הוואטספ העסקי – טל': 054.8008789; או מהחנות, ריב"ל 7, יד חרוצים, תל אביב; פרטים באתר; בפייסבוק ובאינסטגרם

 

ומה יש בקופסת בנטו שלכם היום? The Pastry Box, נורית צ'יטיאת (צילום: דניאל לילה)

ללבוש או לזלול? לחם קסטן מנומר ב-3 צבעים; The Pastry Box (צילום: דניאל לילה)

דוב לי על הלב. לחמניות ענן בצורת דובונים, עם מטבעות שוקולד בפנים (צילום: דניאל לילה)

ביג אין פרלין. מגירות-ממתקים במראה תכשיטים של The Pastry Box (צילום: דניאל לילה)

 

מושי-מושי, מושלמי-מושלמי. קופסאות בהרכבה אישית, וכריכי קיפוד (צילום: דניאל לילה)

 

תגידו סיונרה לכל מה שהכרתם. לחמניות חד-קרן; פטיסרי-בולנז'רי במראה מוזיאון יפני (צילומים: דניאל לילה)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה