25 בפברואר, 2014

אשת חיל

אליוט חוגגת את יציאת אלבומה החדש של הסופרוומן של עולם המוזיקה - אנג'ליק קידג'ו

אנג'ליק קידג'ו היא סופרוומן. היא מוסיקאית מחוננת, כותבת שירים בחסד, ויש לה קול של דבש וצ'ילי, מתוק עם רמז לחריפות. בעולם קוראים לה "הדיווה הראשונה של אפריקה". היא זכתה בגראמי, הקליטה עם בונו, אלישייה קיז, פיטר גבריאל ופיליפ גלאס. היא שרה בחמש שפות, חלקן שפות שבטיות של מולדתה בנין שבמערב אפריקה, ושפה פרטית שהיא המציאה. היא לוחמת זכויות חסרת מורא, סגנית יושבת ראש הארגון העולמי לזכויות יוצרים, שגרירה של "יוניסף", ובמשך השנים היא יזמה ומימנה עשרות מיזמים המעניקים חינוך לנערות באפריקה. אה, והיא יפייפיה אמיתית.

אלבום חדש של אנג'ליק קידג'ו הוא חגיגה, ובמיוחד כשמדובר באלבום שמוקדש ל "נשים החזקות והיפות של אפריקה", עם השם המחייב, "איב"- חוה, האם הראשונה.
אנג'ליק שלנו, מסתבר, לא שכחה כלל מאיפה היא באה: למרות שהיא אישה מצליחה וחשובה שמתגוררת כבר שנים בניו יורק, היא חזרה הביתה לבנין עם מכשיר הקלטה, וחיפשה מקהלות נשים שבטיות מקומיות, והקליטה אותן שרות. אחר כך בניו יורק היא בנתה סביב המוסיקה הבנינית הנשית עיבודים – מאפרו פופ ועד מוסיקה קלאסית, דרך ג'אז ובלוז – בעזרת הפילהרמונית של לוקסמבורג, הפנתרן הניו-אורלינסי האגדי ד"ר ג'ון, וכמובן, איך לא – אימא שלה, איבון, ששרה באחד השירים.

לא תמיד חזרה של כוכבי – ענק לשורשים היא תנועה תמימה או מוצלחת, אבל במקרה הזה, מדובר באישה מדויקת ואמיתית, והאלבום הזה פשוט מצוין. רובו אפרו-פופ שמח ומנענע אבל עם עומק, לא אלקטרוני, מאוד אורגני וחם, מנוגן נפלא – כשקולה החד פעמי של קידג'ו סוחף אותנו פנימה. אני, כמובן, תמיד אעדיף את שני השירים האיטיים יותר, כי אני כזאת בחורה, אבל  אין ספק ש"איב" יהפוך כל פקק באיילון או ואדי ערה לחגיגה.

9.49-11.88 דולר באתר "אמזון"

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה