11 במרץ, 2010

בדרך לעפולה

סידור מנג'ס שהיה לנו באיזור בית שאן, גלגל אותנו עד לפתחו של מוזיאון עין חרוד שם גילינו אוסף מפתיע של יצירות ישראליות המסודרות לפי נושאים (בול כמו סידור אוסף הבולים שלנו)

לפני שבועיים בדיוק היינו חייבים לתקתק סידור בירוקרטי די מנג'ס באזור בית שאן. אבל בימים טרופים כאלה כל סידור, מנג'ס ככל שיהיה, שנטוע הרחק מתל אביב מחייה את נפשנו ולא משנה כמה פקידים מחכים לנו בדרך. מה גם שדי מהר התברר לנו שהסידור המנג'ס הוא לא יותר מסידורון קליל שלקח בדיוק חמש דקות. בלי להתבלבל החלטנו לנצל את ההברזה הדרמטית משגרת יומינו ולבקר במוזיאון עין חרוד. אמנות ספונטנית. יש זרם כזה.

התערוכה שמוצגת שם כעת "מבחר אמנות ישראלית מאוסף גבי ועמי בראון" מביאה כ- 300 יצירות ישראליות משנות ה- 20 של המאה הקודמת ועד שנות האלפיים. התערוכה מחולקת בחללי המוזיאון על פי נושאים שונים ולא על פי תקופות או סגנונות כנהוג (כך קורה שעבודה של מיכל רובנר מוצגת לצד עבודה של שלום סבא). בין האמנים הנוספים שעבודותיהם מוצגות בתערוכה תמצאו את משה קופפרמן, אריה ארוך, ראובן רובין, משה גרשוני, עדו בר אל, אורי לפשיץ ואורי קצנשטיין. תוסיפו לזה את המבנה העתיק והמקסים של המוזיאון, התאורה טבעית והבהירה ששוטפת את חללי התצוגה ואת בית הקפה שבמתחם והנה לכם בילוי מושלם.

לסיכום, לפניכם דוגמא נפלאה ליום שהתחיל בבחילה קיומית (עם טפסים דהויים ועטים כחולים שלא עובדים) והמשיך בתענוג אמיתי באווירה אמנותית. ובכן רבותי, גאווה ישראלית.  

התערוכה "מבחר אמנות ישראלית מאוסף גבי ועמי בראון" (אוצרת: גליה בר אור, נעילת התערוכה: 23 במאי)
משכן לאמנות, עין חרוד –  http://museumeinharod.org.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה