21 בנובמבר, 2012

בואו נרגיע

אם סילקנו מהבית כל פחמימה מנחמת, לא נותר לנו אלא לנחות בקונדיטוריית "נולה" ולהרגיע את מפלס החרדה. מי צריך ציפרלקס כשיש באטר-מילק ביסקיט?

בימים האחרונים הפכו הרשתות החברתיות לביצה טובענית של שעמום חפרני וטרחני. שוב ושוב אותם תמונות וסרטונים, כאילו לא התיישבנו במלוא כובד משקלנו על מקש הריפרש. בין התכנים החוזרים על עצמם, נתקלנו באחד מעצבן במיוחד: תזונאית שקדנית טרחה וכתבה פוסט מייאש, בו הסבירה מדוע דווקא עכשיו אסור להתנחם באוכל, ומדוע חשוב שנימנע ככל האפשר מאכילת יתר הנובעת ממתח ומחרדה. היא הציעה לסלק מהמזווה את השוקולד והעוגות ולמצוא דרך התמודדות אחרת. יש בזה משהו, חשבנו, טיהרנו את הבית מפחמימות וסוכרים (כי כמה אפשר לשבת מול המחשב, לגרוס חטיפים ולקוות לעדכונים מרעננים), ומיהרנו ל"נולה".

את "Nola – אמריקן בייקרי" (ראשי תיבות של New Orleans Louisiana) הקימה טליה רסנר, שהצליחה למצוא מיקום מנצח בדיזנגוף(!) הכולל גינה אחורית(!), והפקידה את התפריט בידיה של הקונדיטורית הארייט שטרנשטיין (שתיהן אגב עם שורשים וקרבה לדוד סם). בבית הקפה של טליה, שעוצב במראה דיינר נוסטלגי ויפהפה עם פריטי וינטג' משווקי פשפשים בארה"ב, מגישים את מיטב תוצרי התנור האמריקאי הדרומי: מהבראוניז דרך המאפינס, עד הבייגלס והפּאי'ז. תמצאו שם גם סנדוויצ'ים מסורתיים מצוינים (גרילד-צ'יז, פּו-בוי עם צלי בקר, או כריכון באטר-מילק בהרכבה עצמית), ואפילו ארוחות בוקר ענקיות (עם האש-בראון און דה סייד). אבל אנחנו התרסקנו על תועפות חמאת בוטנים ושוקולד בנוסח לואיזיאנה, קיבלנו אותם (באדיבות יוצאת מגדר הרגיל) ישר לווריד, וחזרנו הביתה עם חיוך דבילי ונטול דאגה. יסלחו לנו הדיאטניות, ימחל גם המשקל, יש ימים שהמלחמה על כל גרם, הופכת למלחמת אין ברירה. צ'וקלט צ'יפ, קוקי?

קונדיטוריה אמריקאית – מחירים לדוגמא: בראוניז – 12 ש"ח ליח'; עוגיית שוקוצ'יפס ענקית – 10 ש"ח ליח'; רול קינמון – 15 ש"ח ליח'; בישקוטים "מנדלברד" – 5 ש"ח ל-3 יח'; בייגל – 8 ש"ח ליח'; עוגת גבינה – 26 ש"ח, מאפין בננה ואגוזים / תירס / עגבניות ובזיליקום – 12 ש"ח, פאי שוקולד / פקאן – 24 ש"ח, ועוד.
נולה – אמריקן בייקרי, דיזנגוף 197, תל אביב, טל': 03-5230527. שעות פתיחה: ראשון-חמישי -07:30-21:00, שישי – עד 16:00, בשבת – 10:30-21:00.

 

המרחב המוגן שלנו. NOLA

 

 

 

מרגישים באפר ווסט סייד. NOLA

 

 

 

 

אתם עושים טייקאווי? Nola (צילומים: קרן ביטון כהן)

 

 

[PSGallery=cjshqklt7e]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה