15 בפברואר, 2011

בצעד תימני

אליוט מזהירה אתכם לפני שתתמכרו טוטאליסטית: Yemen Blues הוא אחד ההרכבים העולים של מוסיקת העולם

[youtube vgtkkNtKU4U&feature=player_embedded]

לפני כמה שנים יצאתי לשמוע את שותפי ליצירה, חיים אילפמן, מתקלט בבר תל אביבי. במהלך הערב הוא שלף פתאום מהמטבח את שוטף הכלים, בחור גבוה עם אפרו, העלה אותו על העמדה, ושם בידו מקרופון. הבחור פתח את הפה, ולתדהמתי מה שיצא משם היו סילסולי כאילו-מואזין בג'יבריש מוחלט, לסרוגין עם שירת כנסיה סרבית בקול גבוה ודקיק. האיש ליהטט מסגנון לסגנון, והרטיט את החדר. בסוף הערב הזמנו את רביד כחלני לשיר איתנו בהופעה הבאה. כל מי שראה אותו מופיע הבין מיד שמדובר ביצור נדיר ביותר, הדבר האמיתי: זמר נשמה.

בשנים שעברו מאז העמיק רביד לחקור את שורשיו והשפעותיו, שר עם עידן רייכל, ולבסוף אסף סביבו חבורת נגנים והתחיל להופיע תחת השם המעולה "ימן בלוז" (Yemen Blues). השילוב הייחודי של תפילות תימניות, מוסיקה אפריקאית, בלוז, סול ועכשוויות תפסה את אוזנם של רבים, וההרכב הוא אחד הכוכבים העולים של מוסיקת העולם. הם יוצאים בחודש הבא לסיבוב הופעות צפון אמריקאי, ויבלו את שאר השנה בדרכים של אירופה. בארץ הם אלמונים, יחסית, אבל לא לזמן רב. כדאי לכם להתמכר כבר עכשיו.

להקת "ימן בלוז" – האתר הרשמי (לעדכונים על הופעות קרובות וטעימות מוזיקליות – עברו לדף הפייסבוק של "ימן בלוז", או בקרו בדף המייספייס)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה