07 באוקטובר, 2015

בראש צלול

חברים, הורים, סבתות וכל מי שהגיע עד הלום עם הלשון בחוץ - הרשו לנו להרים לכבודכם כוסית מהגראפה העברית הראשונה. בול מה שהבלוטות שלכם צריכות

אם אנחנו טיפהל'ה לא סגורים איזה יום היום או מתי ומי לאסוף מהגן, זה לא רק בגלל לימבו החגים המטורלל שעבר פה, אלא יותר מכיוון ההנגאובר שקמנו איתו הבוקר. בליים איט און דה בקבוק גראפה שחיסלנו אתמול. ולא סתם – הגראפה העברית הראשונה:

לכבוד סגירת קייטנות-המשרד והחזרה לשגרה, הביא איתו חבר עם ראש טוב בקבוק יפהפה ממזקקת "יוליוס" שבגליל המערבי, ותוך מזיגה איטית סיפר לנו מי ומה. מתברר שכבר שנים יובל ("ג'וב") הרגיל, מבקר מסעדות ויין לשעבר, חלם לפתוח מזקקה משלו. אחרי שרכש ידע מכל מרואייניו ומלמדיו, עבד במזקקות גראפה באיטליה וספג טכניקות ממאסטר דיסטילר שהיה שותפו לתחילת הדרך, הקים לבסוף את "יוליוס" – מזקקת בוטיק שמתמחה בייצור כהילים משובחים עשויים עבודת יד, ללא תוספות מלאכותיות או ממתיקים, והכי חשוב – מחומרי גלם טבעיים ומקומיים בלבד. זה אומר שכל בקבוק יחיד, מיוחד, חתום וממוספר, מורכב רק מפירות, או דבש, או עשבים, גפת ומים שיובל מצא כאן בישראל והיו בדיוק הטעם הארצי שחיפש. תחת השם שנתן לסדרת הטעמים שיצר, Eaux de Vie ("מי החיים"), תמצאו למשל "מאר דה גליליי" שעשוי גפת ענבים גליליים אדומים, עבר יישון בחביות עץ וקיבל צבע ענברי וטעמי עץ עדינים. לחובבי המתוק יש את "קרופניק", הגרסה של יוליוס לברנדי דבש, המזוקק משיכר דבש ומתקבל לאחר היישון בגוון נחושת, מרקם קטיפתי וטעמים עשירים (בלוטות טעם, אינג'וי!). בקצה השני של הסקאלה נמצא "יוליוס ביטרס", דז'סטיף עשבי בר שמוצו באלכוהול ענבים והתקבלו מהחבית כמשקה חזק, ירקרק ומריר. לרציניים בלבד.

אבל אנחנו מעדיפים את הדרינק שלנו שקוף ואלגנטי, כמו "בלאן דה גליליי" המעולה, שיוצר מזיקוק קליפות ענבים לבנים, חותן במי מעיינות ונשלח לנוח במיכלי נירוסטה. שלוק מהצלול והארומתי הזה, ואתם בעולם שכולו רוגע.

חלק מהמשקאות המסקרנים שיוצרו בתחילת הדרך עדיין לא בוקבקו, ויובל רומז שיש לו עוד הרבה חלומות רטובים בקנה. בינתיים, עשו טובה לעצמכם או לחברים שהגיעו עד הלום עם הלשון בחוץ, ותנו להם שוט של נוזל החיים. אתם זקוקים לזה.


תזקיקי בוטיק של "יוליוס" – בלאן / מאר דה גליליי – 210 ש"ח (700 מ"ל), קרופניק – 150 ש"ח (500 מ"ל), ביטרס – 165 ש"ח (500 מ"ל)

להשיג בת"א: דרך היין, מנדל, פורטו וינו, אליאסי, בית היין, וויין דיפו; בכפ"ס: התורכי, רוזנר; בראשל"צ: משקאות טייטלמן, משקאות משיח; בפ"ת: התורכי. בר"ג: משקאות רמת גן; בירושלים: אבי בן, המשמח, משקאות אגריפס, גבינות באשר, סמוקשופ, כוס של ברכה, האחים נחמיה;. בחיפה: מעדני סווידאן

 

המתנה הבאה שלכם. מסדרת Eau De Vie של מזקקת Jullius

המתנה הבאה שלכם. מסדרת Eau De Vie של מזקקת Jullius

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה