21 ביוני, 2012

ברבי עושה ג'סטה

אמנית צרפתייה הכינה תערוכה בהשראת עבודות האמנות האהובות עליה ובכיכובה של הבובה בעלת אלף המלתחות

אם היו שואלים אותנו בתור ילדים מי מייצג בעינינו את מושא היופי (בצורה קצת פחות אקדמית כמובן) היינו בטח משיבים ישר – ברבי, ואמא. הבובה המפורסמת, שחצתה כבר את גיל 50 בלי אף הרמת עפעפיים, ספגה לאורך שנותיה ביקורות (שתכל'ס, היינו מתים לקבל במקומה) כמו "בלונדינית מדי", "אנורקסית מדי", "ממוסחרת מדי" ואפילו "יפה מדי".  כדי לאזן קצת את התמונה – תראו מה עשתה אמנית צרפתייה בשם ג'וסלין גריבו (Jocelyne Grivaud).

בהשראת עבודות האמנות האהובות עליה ביותר, מכל פורמט שהוא – ציור, צילומי אופנה, פיסול עתיק יומין, איור ועוד – החליטה גריבו להכין תערוכה מסוג אחר, בה תייצג ברבי בכל פעם אייקון תרבותי אחר, החל מיצירות של מגריט ועד וורהול. כך למשל תמצאו אצלה את "ברבי מונה ליזה", "ברבי עם עגיל פנינה", ברבי בהשראת אלבומי ביטלס, ברבי נפרטיטי, ברבי קוקו שאנל ואפילו ברבי בוב דילן או מונרו (חייבים להשיג שתי חתיכות מהדבר הזה). באתר שהקימה לכבוד התערוכה, מספרת ג'וסלין כי הפטיש הגדול סביב ברבי, והתשוקה להלביש לה אישיות חדשה בכל פעם, נולדה בילדותה כשקיבלה במתנה נעליים ושמלה לבובת הברבי שלה עשויים צמר ורוד מנצנץ ורך, שאמה סרגה לה בהפתעה והצליחו לרגש אותה עד דמעות.

הביטו בתערוכה שבאתר, נסו לראות אם אתם מזהים כל הומאז' ואל תפספסו שם לינק לאלבום ברביות שעוצבו בהשראת ליידי גאגא (הכי פוסט-מודרניסטי). יאללה, מי בא למסיבת תה עם קן? יש לנו ריהוט גינה!

לתערוכת בובות הברבי של Jocelyne Grivaud- הציצו באתר www.barbiemamuse.com

 

 

עד הפרט הקטן ביותר. הומאז ליצירה של Otto Dix

 

 

 

געגועים לברבי מאליבו שלנו. מחווה לקוק שאנל, Jocelyne Grivaud

 

 

 

[PSGallery=c010c6f20jn]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה