03 בנובמבר, 2009

ברד ירד

מתכון למרק קישואים ביתי הוא בדיוק מה שהכי נחוץ לכם, כשבחוץ מצטברות כדוריות לבנות קטנות שמוכיחות שגם אלינו החורף הגיע! היה שווה לחכות

מי אמר 'העיר הלבנה' ולא קיבל? אמנם שפשפנו את העיניים בתדהמה, ואפילו צבטנו את עצמנו לרגע, אבל אתמול זה קרה באמת: על המרפסת שלנו ניתכו גולות קטנות, לבנבנות, שלא השאירו מקום לספק. עד לפני יומיים עוד התהלכנו כאן בגופיות ובסנדלים, ועכשיו – ממש בן לילה – אנחנו בעיצומה של סערה מטורפת, מלווה בשלל אפקטים של קול ותאורה שלא היו מביישים את אולפני יוניברסל. באופן טבעי מיהרנו לשלוף מהבוידעם כל פריט חורפי שהצלחנו לאתר, ופרשנו על המיטה את שלל האקססוריז העונתיים שלנו: צעיפים, כובעים, מחממי אוזניים, גרביים וחותלות. תקראו לנו מתלהבים, תקראו לנו מאותגרי-דחיית-סיפוקים, אבל פתאום, כל מה שרצינו היה להתעטף בשכבות ולטמון את פנינו בקערה של נזיד ריחני ומהביל. השלב הבא, כמתבקש, היה טלפון לאמא. בערב, לקול הצלפות הגשם על התריסים כבר צללנו לתוך המרק החורפי שלה. היה שווה לחכות.

מתכון מרק קישואים עם בצקיות –
לוקחים 8 קישואים מקולפים וחותכים לטבעות עבות. קוצצים בצל בינוני. חותכים לקוביות תפוח אדמה גדול. מטגנים את הבצל בערך שתי דקות. מוסיפים את הקישוא ותפוח האדמה. מוסיפים כף קמח ומטגנים עוד דקה. מוסיפים 5 כוסות מים רותחים וכוס ציר מרק עוף (אם יש, אם אין אז להוסיף 6 כוסות מים). מבשלים עד שתפוחי האדמה מתרככים. מרסקים, מוסיפים מלח ופלפל לפי הטעם וזורקים פנימה קוביית חמאה.

בצקיות – טורפים ביצה אחת עם רבע כוס מים, מוסיפים ארבע כפות קמח ומערבבים עד שמתקבל מרקם חלק. לטפטף לתוך המרק הרותח.

עכשיו, בתיאבון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה