18 במאי, 2010

גבינה אחרונה ודי

יצאנו לקנות גבינה אחת טעימה לחג וגם זכינו במתכון מעולה לפשטידת פסטה עם גורגונזולה

רגע לפני שהחג נכנס החלטנו לרכוש לעצמנו גבינה אחת טעימה שתלווה את ארוחת החג, שתכניס לנו אווירה חגיגית ואקסקלוסיבית הביתה וכמובן (נשים רגע את הסיבות הממלכתיות בצד) – כי אנחנו ממש אוהבים גבינות טובות.

אז קפצנו ל"מכולת גבינות" חנות שאנחנו מכירים כבר המון זמן ותמיד תענוג לבקר בה. בעל המקום הציע לנו לטעום  גבינה יקב שוויצרית מאוד מיוחדת "ubriacodi amorone", ובעברית: שיכורה מאמורוניה, שזה זן של ענבים. ייחודה של הגבינה הזו הוא בתהליך היישון שלה שמתבצע על גבי זגי ענבים. מתברר שבמלחמת העולם הראשונה החביאו האיטלקים את הגבינות שלהם במרתפי היין על מנת שהצבא הפולש לא יחרים להם אותן, וכך גילו שדוקא להשאיר אותן על מצע של זגי ענבים עושה אותן הרבה יותר טעימות.

 

ביקשנו לדעת איזה מתכון מוצלח הוא מכיר לפשטידת פסטה עם גבינה, כזה שרומם את מעמדנו בקרב המשפחה לדרגת "וואו" היוקרתית. מיד קיבלנו מתכון שנשמע לנו קל וכייפי (בסוף תקבלו את הפרטים) והלכנו לדרכנו. חזרנו הביתה מרוצים, עם גבינה ועם מתכון, ניגשנו לעבודה ותוך ממש מעט זמן החזקנו בידינו פשטידת פסטה שיצאה ממש נהדרת. רק איפה מתקיים טקס הענקת הדרגות?

 

גבינת יקב שוויצרית – 29 ש"ח ל100 גר'
מכולת הגבינות, אבן גבירול 53, תל אביב, טל', 03-6966041
ראשון עד חמישי 10:00-20:00, שישי 9:00-16:00

מתכון פשוט להכנת פשטידת פסטה
מבשלים חבילת פסטה דזיטי (בצורת צינורות). מבשלים שלוש בטטות קטנות ללא הקליפה. מועכים את הבטטות לפירה. מערבבים את הפסטה עם הפירה, מוסיפים 100 גר' גבינת גורגונזולה מגוררת (במכולת גבינות יש אחת איטלקית נהדרת ב 23 ₪ ל100 גר'). מוסיפים חבילת שמנת מתוקה. מערבבים הכל. אופים בתנור בחום של 200 מעלות עד שהחלק העליון הופך לקריספי. בתאבון וחג שמח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה