13 במרץ, 2011

גברת שוקולד

אליוט סולחת לגליה הגננת המושלמת שפרשה מתפקידה - כדי לברוא את פארליני השוקולד המושלמים

גליה לוי הייתה הגננת המיתולוגית של גן שפינוזה בתל אביב. הילדים וההורים כאחד התאהבו באישה שפתרה להם את כל הבעיות עד שמונה וחצי בבוקר, בקטנה, על אצבע אחת. עם מילה אחת היא הייתה אוספת שלושים ושישה ילדים מלאי מרץ לישיבה סביבה, בציפיה דרוכה ושקט טוטאלי. בבוקר הייתי מביאה בשמחה את בתי הקטנה לגן של גליה, ובערב היינו נפגשות בהופעות, כי גליה הייתה הגננת הכי קולית בעיר. במסיבת הסיום של הגן היא לימדה את הילדים לשיר רונה קינן וברי סחרוף, אקפלה. את הרגעים המסובכים של יום השואה ויום הזכרון היא הייתה מתרגמת ומפרקת לבני החמש ברגישות ענקית וחכמה רבה. כשהיא הודיעה על פרישה, בגיל שבו רוב האנשים רק מתחילים להבין מה הם עושים בחיים – אבל גדול נפל על השכונה. אולם מהר מאוד התברר שלגליה הייתה סיבה נהדרת: היא רצתה להכין שוקולד.

ולא סתם שוקולד, כזה שכשנוגסים בו חושבים על אהבה אמיתית, נחמה שלמה ושמחה אין קץ. אז גליה התחילה להכין שוקולד, והשבוע כשיצא לי סוף סוף לטעום אותו, סלחתי לה על שנטשה את הגן והילדים. אני לא מתכוונת להכנס כאן למחוזות קולינריים שגדולים עלי, אבל כמכורה קשה למתוק המתוק כבר ארבעים וחמש שנים, אני יכולה להעיד בשמחה עצומה שגליה, שוב, עושה פלאים. החומר שלה פשוט נפלא. כנראה שמי שיש לו לב ענק וטעם טוב, יכול להיות מצוין בהרבה תחומים. כדאי לכם מאוד.

 

Caja Chocolaterie – פראלינים ופטיפורים בעבודת יד – 5-8 ש"ח ליח', משלוחי מנות משוקולד – 50-100 ש"ח, כתרים אכילים משוקולד לפורים – 45 ש"ח
להזמנות ולפרטים נוספים – גליה לוי, טל': 052-3404536 (בפייסבוק: Caja Chocolaterie). ניתן להשיג ב-"הגלריה של סבא", מושב צפרירים 5, עמק האלה; או להזמין משלוח טלפוני.

[PSGallery=5bqr9p1k1h]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה