11 בספטמבר, 2011

הון תרבותי

אליוט שולחת אתכם לראות את הסרט הישראלי המשובח "ג'ו + בל" שהופק, צולם ומופץ באופן עצמאי

המוסיקה העצמאית הישראלית פורחת כבר כמה שנים. כשאני אומרת עצמאית, אני מתכוונת בעיקר, שנוצרת בלי מימון של חברות תקליטים. יש שפע מטורף של אמנים ואמנים, הרכבים וצמדים, אלבומים והופעות וקליפים יפים, ואפילו יצוא החוצה, לעולם. ההבנה שבעידן הטכנולוגי החדש קל וזול הרבה יותר ליצור – ועוד יותר קל להפיץ – אמנות, הביאה שמחה גדולה למוסיקה המקומית. ועכשיו, היא מגיעה גם לקולנוע. נכון שקשה יותר ליצור סרט מאלבום, ויקר בהרבה. אבל עם הרבה הרבה חוצפה ועקשנות, והמון כשרון, יש כאלה שמצליחים.

בזמן ש"כלבת" המצוין מסתובב בפסטיבלים בעולם וגורף פרסים (בחירת השבוע של טיים-אאוט הלונדוני בשבוע שעבר!), מגיע אלינו סרט ישראלי חדש נוסף שנעשה במימון עצמי בלבד. "ג'ו + בל" היא קומדית רצח חצופה בכיכובן של היוצרות, ורוניקה (רוני) קידר וסיוון לוי, כששחקני החיזוק הם רומי אבולעפיה כסוחרת סמים וגופה מגולגלת בשטיח. חוץ מתסריט מבריק ומוסיקה מעולה של דפנה קינן, יש בסרט הזה חופש ומקוריות שרק סרט עצמאי באמת יכול להכיל. כמות הכשרון האדירה שהשתתפה ביצירת הסרט מכסה על התקציב הדל-עד-לא-קיים. כשאני אומרת דל, אני מתכוונת שלפעמים התאורה על הסט הייתה פנסי מכוניות או אופנועים. הסרט, שזוכה לשבחים גדולים וגם נרכש להפצה בחו"ל, עלה להקרנת בכורה בסינמטק תל אביב בסופ"ש האחרון, ויוקרן שם מעתה בכל שישי-שבת. אם כמוני, נמאס לכם לראות את אותם חמישה פרצופים על המסך, מזומנת לכם חוויה מענגת ומרעננת. וממש מצחיקה.

"ג'ו + בל" (ישראל 2011, 80 דק', עברית) – 33-36 ש"ח לכרטיס
מוקרן מדי שישי-שבת בסינמטק תל אביב. שיר הנושא של הסרט והטריילר בעברית מחכים כאן למטה (לחצו כאן לטריילר בגרסה באנגלית; כאן לדף הפייסבוק של "ג'ו + בל" או כאן לסרטון מאחורי הקלעים).

[youtube BBZfblEH0_A&feature=related]

 

 

[youtube imnbTQ2Teno]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה