18 באוקטובר, 2010

מריחים משהו טוב

התבשמנו לכבוד הסתיו בבושם מדהים שמצאנו בנווה צדק

לא מעט נשמות פיוטיות סביבנו טוענות שהסתיו כבר כאן וש"אפשר ממש להריח אותו". אולי אנחנו איטיים במיוחד, אולי סתם תתרנים, אבל חוץ מניחוח קלוש של תפוז שמישהו קילף לידינו ברכבת, עוד לא פגשנו את קצה זנבה של העונה הכי אטרקטיבית בשנה. אבל כל זה נכון לשלשום. כי אתמול, בנווה צדק, הלכנו בעקבות הנחיריים והגענו לסדרת בקבוקי זכוכית מסקרנת שמשלבת את שתי האהבות הגדולות ביותר שלנו – צרפת, והסתיו.

 

מסתבר שהמותג הריחני "בישומין" ('בושם' בארמית. הארמים האלה גאונים) עשה עליה מפרובאנס לישראל: אלה בשמים ייחודיים שמיוצרים בתהליך ידני ונארזים באריזות מתמחזרות, עם ציור אקוורל שונה לכל אחד מהניחוחות. הכל התחיל כשצמד הבשׂמים שיצר את בישומין,  קיטי שפירר (הישראלית!) ופטריס מרטין, ביקש ליצור בושם מקורי ושונה ש"נוגע ברגש ויוצר חתימה עם מסר אישי". קיטי, שלמדה בַּשָמוּת בגראס, עיר הבושם שבדרום צרפת , הביאה איתה ניחוחות מזרח תיכוניים, ופטריס – דור שני למשפחת בשמים בגראס – תרם את הטכניקה, הניסיון וחומרי הגלם. השניים שילבו כישרונות וזיכרונות, ערכו ניסויים ונסיונות, והגיעו לשישה ניחוחות מפתים ומעניינים במיוחד. את האף שלנו שבה, וכנראה שלא במקרה, הבושם Rivages de méditerranée (חופי המזרח התיכון), שמשלב – שימו לב – " ניחוח פרדסים, פריחת התפוז, פירות הדר צבעוניים, תבלינים, רעננות, שמש, חום אנושי, מאטיס, נדיבות ושמחת חיים. בושם נדיב המשלב ניגודים: מעודן, פשוט ומתוחכם בו זמנית, קלאסי ומודרני, נשי וגברי". ואת כל זה, תארו לעצמכם, למדנו רק א-ח-ר-י שהתאהבנו בשתי הטיפות שהזלפנו לעצמנו על פרקי הידיים! ב"ריבאג' דה מדיטראנה" תמצאו מנדרינה, תפוז, תבלינים מזרח תיכוניים, פריחת התפוז, יסמין, עץ ארז ומוסק – כל מה שצריך כדי להביא את הסתיו ישירות אליכם ואל הסובבים אתכם. מילה שלנו: תנו קפיצה לנווה צדק. תסתובבו, תרחרחו. תראו שתתאהבו.

בשמי "בישומין"  של KIPARO CREATIONS, בשישה ניחוחות מקוריים – 350 ש"ח לבקבוק (במקום 400 ש"ח, עד ה-1 בנובמבר). להשיג ב"גבריאל" (שבזי 13, נווה צדק) ובחנות המתנות של מצפה הימים. לפרטים: www.bissoumine.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה