05 בינואר, 2014

יהיה קבבה

בר הבשרים הבוטיקי "האטליז", התגלה כגן עדן לקרניבורים מורעבים שמחפשים את עצמם כל צהריים מחדש. החיים בפיתה כמשל

בזמן שכל חבר סביבנו טורח להצהיר על עצמו "בעקרון אני טבעוני, אבל גונב לילדים ביס מהחביתה…" / “אני כבר שנים צמחונית, אבל עם סושי" / או הפייבוריט שלנו: “בארץ אני מקפיד, בחו"ל לא נחשב לי…” – יוצא שאנחנו עדיין מתלבטים לגבי גבולות הגזרה שלנו.

עד שנחליט סופית להצטרף לחבר'ה הטובים (מרחק  של שניצל-שניים מאיתנו), החלטנו להיזכר על מה בעצם אנחנו עומדים לוותר. אולי. וכך מצאנו את עצמנו בבר "האטליז", שכשמו מציע תפריט בשרי יצירתי במיוחד, ובמחירים שמאפשרים ללכת עם הדחף לבשר עד הסוף. יש שם מיליון סוגי נתחים טריים ומשובחים המקוצבים במקום, נקניקיות בעבודת יד, קבבים הום-מייד, וגולת השיפוד: דונר אסלי בסגנון טורקי אמיתי מתערובת של בקר וטלה, עם פיסטוקים, צנוברים ושומן טלה. מאחורי הגריל עומדים זוג יזמים (דליה ישראלי-נחמני וגדי שבדרון) שחברו לשף גד שביט, בוגר ביה"ס לשרקוטרי בפריז שהתמחה בין השאר בטכניקות דונר בשוק התבלינים באיסטנבול, וחזר עם מומחיות למנות שקשה לבטא אבל חייבים לנסות, כמו הפיקאנייה העסיסית או פילה חוויסטיקי. לאחרונה נוספו גם מנות בלקניות קלילות לחורף כמו גירוס (קבב יווני עם צנוברים), סופלאקי (שיפוד פרגית עם בצל, פלפל אדום, צזיקי וסלט עגבניות), ועוד. אנחנו הלכנו על הפיסטיקלי – קבב טורקי מבקר צלוי משובץ בפיסטוקים פריכים, וקיפטיקס – קציצות בקר יווניות חריפות ברוטב סמיך של עגבניות, פלפלים וחצילים. חוץ ממטבלים מעולים (בצל מקורמל מרוכז, ממרח לימון כבוש ושום, מחית דלעת, יוגורט וטחינה שעושים במקום), קיבלנו גם עלי גפן עם אורז ורימונים, ולחם פראנה טרי וחם לספיגת כל מה שבטעות השארנו על הצלחת.

אם הבלוטות שלכם עוד זוכרות לכם את הטברנות של יוון מהקיץ האחרון, קחו אותן לכאן. אבל זהו, משבוע הבא – רק קציצות מש ודוחן.

בר "האטליז" – 31-55 ש"ח למנה. התפריט הבלקני החדש – 11 ש"ח לשיפוד, 28 ש"ח למנה בשרית בפיתת סאלוף, 38 ש"ח למנה בלחם פראנה ו-46 ש"ח למנה בצלחת.
מלכי ישראל 8, תל אביב. טל': 03-5297929

פוד קומה, מישהו? ארוחת שחיתות ב"האטליז"                                                                       צילום: אנטולי מיכאלו

 

 

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה