26 באוקטובר, 2020

דרושה דרשה

אביתר ליכטנשטט, שחקן, במאי, כותב ומנחה, הוא גם הגוֹ-טוּ-גאי שלכם לצליחת המטלה שמלחיצה כל נער מצווה: נאום התודות. טלפון אחד - והרשל'ה שלכם יכבוש את הקהל ויצא הכוכב העולה (לתורה) של המשפחה. תתכוננו לשואו של החיימי שלכם

זה הקטן – עוד סיינפלד יהיה! אביתר ליכטנשטט בנאום המצווה שלו עצמו

דמיינו שאתם ילד בן כמעט 13 שבנוסף לכל המטלות – חייב עוד לשנן פרשת מצווה, לערוך בדיקות סאונד יומיומיות לקול שעלול להתחלף בלי אזהרה, וגם לדאוג לחיבור ווייפיי בבית כנסת (כדי שסבא יוכל להשתתף בזומסיבה שאחרי). לא קל. אבל הכי מאתגר? לכתוב את נאום "תודה להוריי שהביאוני עד הלום", ועוד כזה שיחזיק בשמונה בבוקר גם את אחרון בני הדודים שמנמנם בשורות בסוף. אילו רק היה איזה מומחה בתחום, שגם יודע לכתוב, גם לפלפל עם פאנצ'ים, וגם לשנס כל ילד לקראת המעמד הכי מביך אך משמעותי בחייו. האמת? דווקא מצאנו כזה אחד. ליתר דיוק, את ה-אחד: אביתר ליכטנשטט, עילוי בעלייה לתורה.

לאחר שסיים את לימודיו בסטודיו למשחק של ניסן נתיב ב-2006, החליט אביתר, שגדל בבית דתי, לטפל באחד התחומים הכי מרימים להנחתות (ולא רק של טופי על הראש, כן?), וכתב בעזרת חברו גדי ויסברט, מופע סטנד-אפ מקורי ומיוחד לשבתות מצווה. המופע שכתבו, ביימו ושיחקו בו (בהמשך גם עם שותפם ליצירות נוספות, ערן קראוס) הצליח להרים את האווירה בדרך מרעננת וחדשה, הוסיף ערך מוסף לטקס המסורתי והעניק תוכן כיפי ומותאם לקהל – שהזדהה עם כל בדיחה וזיהה כל רפרור לפרשה השבועית; עד שבמהרה הפך לשלאגר. הכי עונג-שבת.

לפני 3 שנים, פנתה אליהם אמא שסיפרה שבנה חולם להצחיק בעצמו באירוע המצווה, וביקשה שיעניקו לו את המיקרופון וההזדמנות. העבודה מולו ונאום התודות הקורע שנשא בסיום העליה לתורה (או-לה עולה!), הובילו מיד לעוד משפחות שביקשו מאביתר עזרה לא רק בכתיבת דרשת סטנד-אפ קולחת, אלא גם באיך לעמוד על במה ולהגיש נכון את המילים והטקסט (בסופו הופכים בני ובנות המצווה לבוגרים המסוגלים לצלוח כל מכשול). כך שבין אם אתם מגדלים את אודי כגן הבא, ובין אם פרח-קיר מופנם – אביתר מלמד את כולם איך לא לפחד כלל (תשכחו מטראומות בלק-אאוט וגמגומים), איך להפתיע את האנשים הכי קרובים אליכם, והכי קשה? איך להצחיק (אבל ברמת פיפי-פיפי).

זה אומר שאם בנכם, בתכם או אתם עצמכם, נדרשים לכל דרשה ומטלת כתיבה אישית שהיא (מי ביקש להתחמק מברכת-חנופה ליום הולדת 70 לאמא ולא ידע שאפשר?) – הרימו טלפון לאביתר, שייצא מיד לתחקיר מעמיק ומקיף, יגיע לבלות בביתכם ערב שלם, יקלוט את הדקויות והדינמיקה, ידלה מיתוסים וצחוקים משפחתיים, יזהה מי ההורה הלחוץ ובאיזה אח שווה להתנקם, ידבר עם הקרובים ויזכך פנינים נדירות והומור פנימי שיש רק לכם. בשלב הבא, אביתר יכתוב גרסה ראשונית (עם אשתו, השחקנית והכותבת, אורית גל-ליכטנשטט), בהתאמה אישית ובהקשר המקראי הנכון (כדי שתוכלו להוכיח כל בדיחה וירידה ישירות מהכתובים); ובאופן כזה שאף ברכה לא חוזרת על עצמה. כשתסכימו על דראפט סופי (להוריד קטילות על סבתא!), יגיע אביתר לחזרה אישית, יעבוד על פיתוח קול, בטחון עצמי, יעניק דגשים חשובים והרבה העצמה. עד שבמעמד המרגש, תגלו מאחורי הפודיום את החיימי שלכם – בשואו של החיים שלו, וכזה שיישאר איתו לעד. שווה יותר מכל טיול לדיסני או אייפון 12. בקרוב אצלכם!

דרשות סטנד-אפ של אביתר ליכטנשטט – 2,900 ש"ח (כולל תחקיר, כתיבה והדרכה)
להזמנות – צרו קשר באתר, בטל': 052.3242133; במייל: [email protected]; פייסבוק, אינסטגרם

הזמר במסכה? תכיר את הזמיר במסכת! אביתר ליכטנשטט, במאי, כותב, מנחה ושחקן תיאטרון דל'ארטה (צילום: אוהד בנית)

 

אביתר, תעשה לי מצווה! אביתר ליכטנשטט כ"ד"ר מולקולה" (צילום: צור קוצר)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה