07 באפריל, 2013

האיש הכי גדול במחנה

אמיר השכל התחקה אחר קורותיו של סוהר יהודי מאושוויץ בלי לדמיין לאן ייקח אותו התחקיר. המציאות עולה על כל תסריט

כבר הרבה זמן לא קרה שבלענו ספר שלם תוך לילה אחד, שנשאבנו אל תוך עלילה מותחת וקריאה. "הסוהר מבלוק 11", ספרו הקצר של תא"ל (במיל') אמיר הַשֹכֵּל, החושף את סיפור חייו הלא ייאמן של יעקב קוזלצ'יק – עשוי להעביר גם אתם אתכם את אותה חוויה, ואולי תתחילו כמונו לפנטז על סרט קולנוע שובר קופות. הקורא שפילברג, לטיפולך.

אמיר, טייס חיל האוויר ומדריך מטעם "יד ושם" של משלחות צה"ל לפולין, נתקל לפני כמה שנים כשעמד לצאת לעוד הדרכה, בחוברת קטנה המספרת על יעקב קוזלצ'יק הסוהר מבלוק מס' 11 באושוויץ, ששימש כבית כלא לאסירים שנתפסו בניסיונות בריחה ונידונו לתלייה, ונחשב למקום האיום ביותר במחנה. מתוך סקרנות וכדי להבין כיצד הגיע דווקא יהודי לתפקיד ניהולי בכיר ומסויט שכזה, החל אמיר לחקור ולהתחקות אחר שורשיו של קוזלצ'יק (בתמונה הקטנה למעלה): שרירן גדול-מימדים, שהופיע בקרקסים בכל העולם הודות לכישורים פיזיים מדהימים, שרד את המלחמה ואף עלה לארץ, אך נפטר כאן משברון לב ב-53' (בעקבות כתבה שהציגה אותו כקאפו משתף פעולה עם הנאצים). 60 שנים אחר כך, החל המחבר בתחקיר מעמיק שנחשף לקורא כמו יומן אישי מותח. הניסיונות לטיהור שמו של הסוהר, יפגישו אתכם עם עדים נדירים שהכירו את יעקב וחבים לו את חייו. לא נעשה לכם ספויילר, רק נציין כי את כל ההכנסות ממכירת הספר (שמודפס כבר במהדורה שנייה) מעביר אמיר ישירות לקרן לרווחה לנפגעי השואה בישראל. ובגלל זה אנחנו כאן.

הספר "הסוהר מבלוק 11" מאת אמיר השכל – 60 ש"ח (כולל משלוח בדואר), 50 ש"ח באיסוף עצמי (מיבנה).
לרכישה (מועבר כתרומה ל"הקרן לרווחה לנפגעי השואה בישראל") – במייל: [email protected], טל': 0546-652548 (הפניות ייענו מיד לאחר יום השואה 09.04.13).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה