05 ביוני, 2010

האפליקציה ואני

והפעם: אורי בנדורי מתמכר למשחקים אולד סקול באייפון

אני לא מכיר תרגום למונח Casual Games (בבילון מציע "משחקים רגועים", נשמע כמו תוכנית  בידור בבית אבות). אלה משחקים פשוטים ללימוד ולהפעלה, דורשים מיומנות שכלית ומוטורית מינימאלית, והם פופולאריים בטירוף. אתם בודאי מכירים את גרסאות ה-PC שלהם, כי מיליוני עובדים מסורים ברחבי העולם מעבירים בעזרתם שעות עבודה משעממות במיוחד.

כמו בכל תחום כמעט, גם כאן יוצר ה-iPhone עולם חדש של שימושיות. אמנם גם קודם יכולת לשחק בכל מקום, אם ב-Lap Top ואם בטלפון שלך, אבל זה לא באמת דומה. ה- iPhone מספיק קטן כדי להילקח לכל מקום, המסך מספיק ברור וגדול למשחקים כאלה ומסך המגע מתאים ככפפה לדרישות התפעול המינימאליות. יש גרסת iPhone לכל משחק, לרב גרסה חינמית עם פרסומות מעצבנות או אחת בתשלום, לרב עד כמה דולרים. הנה כמה:

Solitaire – כנראה המשחק שהגדיר את התחום. פעם זה היה משחק קלפים אמיתי, היום פחות. החוקים פשוטים וזה בעיקר מזל. מחפשים "Solitaie"  ב-iTunes ומקבלים כמה אופציות, רובן בחינם, ובלי הבדלים של ממש. זה ממכר כמו הגרסה במחשב אבל הרבה יותר נעים.

מה-ג’ונג (Mahjong) – במקור זהו משחק לארבעה אנשים, דומה לרמיקוב, ומשוחק בסין ובמזרח כולו, בעזרת קוביות מצוירות. הגרסה פה שונה לחלוטין והמשחק דורש תכנון וראיה מרחבית, בעיקר אם אתה רוצה לעשות את זה במינימום זמן. שוב, גם כאן זה יותר נעים ב-iPhone, כי מקישים על הקוביות שרוצים להעיף והן נמוגות עם ענן קטן (וברעש גדול, אם אתם נהנים מזה).

ברידג' (Bridge) – זה לא ממש Casual אלא משחק רציני ביותר, ברמה של שח-מט. משחק קלפים הדורש שכל, זיכרון וניסיון. יש שני משחקים ב-iTunes ואני מכיר את הזול בינם ($5) בשם Omar Sharif Bridge, על שם אותו שחקן מצרי מפורסם הידוע כיום יותר כשחקן ברידג’. אני לא שחקן מצטיין ולכן הרמה של המשחק מספקת בהחלט. הגרפיקה די מכוערת בסטנדרטים של ה-iPhone, אבל לחובבי המשחק זה כיף גדול שאפשר לשחק בכל מקום, מותר להציץ בקלפים של המתחרים, ואפילו להתחרט על מהלך מחורבן במיוחד. אני מניח שהמשחק המתחרה ב-$20, Baron Bridge, יותר טוב, אתם מוזמנים לנסות.

iTune Store

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה