25 בנובמבר, 2013

הבאנו שלום על לחם

מטבח שכולו מבוסס על טהרת הלחם עוד יגרום לנו לסגור שם אירוע

עם כל הכבוד למלכות החג – הסופגניות התחמניות, שקורצות לנו מכל חלון ראווה ברחוב (ומי שלא התפתה לאחת שעמדה מאתמול בקיוסק, לא יודע חולשה מהי) – יש מקומות שלא מחכים לנס חנוכה, ומתכרבלים בבצק ופחמימות לאורך כל השנה. מכיוון שאנחנו מאחלים לעצמנו להיות לחם בגלגול הבא, או לפחות להתחתן עם אחד – יש סיכוי שנסגור אירוע במקום כזה בדיוק: Bread Story.

החלל הצבעוני שנפתח בשנה האחרונה, ייבא לכאן קונספט ניו יורקי בשם "מטבח לחם", המשלב בין מאפייה למסעדה (אהבנו את השידך), ומאפשר לכם לרכוש גם לחמים ומאפים טריים בשעות הקטנות של הרעב, אבל גם לשבת וליהנות מתפריט מגובש וכיפי המוקדש למלך מלכי המכרסמים – הלחם. האנשים הטובים שאחראים על הגשמת הפנטזיה הזו, הם האופה-קונדיטור ירון שנלר ושף יוגב ירוס, שפיתחו יחד עשרות מנות טעימות ששמות את הלחם הספציפי שמתאים להן במרכז, ואף מצוין בתפריט לפני שם המנה. כך למשל גילינו שפיתה חאלד הולכת טוב עם סלט פאטוש (42 ש"ח), שבריוש בזיליקום מתאים לכריך קפרזה, מוצרלה, עגבניה ובסלמי (38 ש"ח), ושלחמניית פריקסה עם פלפל צ'ומה (שנמצא בבצק עצמו), הופכת לכריך טוניסאי שלימד אותנו מחדש כל מה שאנחנו יודעים על כריכי טונה (ואנחנו יודעים, 41 ש"ח). את ההמבורגר שלנו קיבלנו בלחמניית גבינת גאודה ובצל (ויש גם לחמניית קטשופ! 56 ש"ח); עוף הטנדורי עם יוגורט, כרובית צלויה ובצל כבוש – שודך ללחם קארי שהיה עדין ופיקנטי במידה הנכונה (49 ש"ח); וגולת הכותרת – מנה שמחייבת לחם עם נוכחות – שקשוקה אדומה עם טחינה ולימון כבוש, הוגשה עם לחם ימאים גס, פריך ובר ספיגה מרשימה (44 ש"ח). אגב, גם במגזר הקינוחים תגלו מיד מי שוב תופס את כל הצומי (לכו על ברד פודינג אנגלי, לחם "רטוב" ברוטב וניל סמיך וטעים).

מהמאפייה היפה שבכניסה אימצנו הביתה לחם דרום-אפריקאי דחוס ומעולה לאורחים גרגרנים (26 ש"ח), פלוס 3 ממרחים מהמגוון שמכינים כאן (טפנד קלמטה ואנשובי; פסטו עשבים וקשיו; קונפיטורת תפוז וניל; 17-23 ש"ח) – ויצאנו עם מסקנה: סופגניות זה יפה ונחמד לשמונה ימים. אבל לחם וחמאה זה הלחם והחמאה שלנו.

Bread Story, מאפייה, מעדניה ומסעדה – דיזנגוף 88, תל אביב, טל': 03-5283888
שעות פתיחה -ראשון-שישי, 07:00-02:00, שבת 08:30-02:00

 

אני רק אניח את זה כאן לרגע. ברד פודינג של BREAD STORY (צילום: בן יוסטר)


 

[PSGallery=d2rbm3ee0s]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה