31 באוקטובר, 2017

הג'וס האיטלקי

דויד וילה, האיטלקי הכי חמוד ושופע ידע בתל אביב, ובת זוגו, התסריטאית דניאלה דורון, מזמינים את כל חובבי ארץ המגף לחוג-סלון שכולו איטליה, מהשיחות ועד הכיבוד. מי בא להתחכך עם השפה היפה בעולם?

כשהיינו צעירים, עם ערמות של זמן פנוי, נרשמנו לקורס ספרדית. לא חלילה בקטע פרקטי, כמו טיול או רילוקיישן, אלא ממש סתם מתוך הלך הרוח האנטונלי הלאומי שרווח באותה שנה. מאז, בכל פעם שמישהו סביבנו נתקל בתייר או עובד זר דובר השפה – מיד דוחפים אותנו קדימה לתרגם דברים כמו "רק שלא ינקה את הפריזר! הריח לא יוצא משם!". ובכן, למעשה אין לנו לב לספר לנפש חיה כי בשל חוסר תרגול והזדמנויות – אנחנו בקושי זוכרים איך להזמין בוריטוס במקסיקנה. ואם גם אתם חשים את אותו תסכול, אבל באיטלקית – מלכת הלשונות והשפה הכי שירה שיש – עומדות בפניכם כעת שתי אופציות: להתארגן על שנת שבתון בפירנצה, או לסור מיד אל "הסלון האיטלקי" בתל אביב. הבחירה ברוריסימו:
 
דניאלה דורון, ילידת ישראל, עיתונאית, תסריטאית ומנחת סדנאות כתיבה (מעולות!), ובן זוגה – דויד וילה, יליד טורינו, איטליה (שעלה לארץ ב-2007), כבר רגילים שחברים ומשפחה סביבם מנסים בכל הזדמנות ללהג, לשמוע ולקשקש עם דויד על ארץ המגף המסקרנת (איך אומרים ניג'סים באיטלקית?). ובכן, לאור העניין שאיטליה לא מפסיקה לעורר סביבו – החליטו ממש לאחרונה לפתוח את שיחות הסלון לציבור הרחב. וכך, בחורף הקרוב ייערך בביתם (שאירח כבר 45 מחזורי סדנאות כתיבה) חוג אינטימי ונעים לשוחרי-איטליה, שיאפשר במשך 5 מפגשים לספוג מהידע העצום של דויד בכל תחום שיש למדינה השווה הזו להציע (קולנוע, אוכל, אקטואליה, תיירות, ספרות, שירה, היסטוריה, אמנות), וכמובן – לתרגל איטלקית עם אחד שיודע. ועוד איך.
 
בהנחיית דניאלה, יעסוק כל שיח-סלוני (בעברית-איטלקית) בנושא אחר ובליווי קטעים מסרטים, שירים, המלצות למטיילים ואפילו משחקי חברה באיטלקית. תוך כדי, ימלאו לכם את הכוס ביין או גראפה מעולה, ובהפסקה תוזמנו אפילו לזלול את הפסטה הביתית המעולה של דויד ברוטב מדויק מתחלף בכל פעם, ולחזור הביתה עם המתכון. והכל באווירה כיפית, קלילה ולא מחייבת, שמתאימה מאוד גם למי שאינו דובר איטלקית, אלא סתם מחפש להתקרב לתרבות העשירה ולשפה היפה בעולם. אגב, בין המפגש הרביעי לחמישי – נוסעים בני הזוג לחופשונת במולדת, ולאחריה יחזרו לערב סיום עם הפתעות וסובינירים אסליים. רעיון פרפקטו!

"הסלון האיטלקי" – 1,180 ש"ח (כולל מע"מ), ל-5 מפגשים בני שעה וחצי. ימי רביעי (20.12.17; 27.12.17; 3.1.18; 10.1.18, 31.1.18), 19:00-20:30. מספר המקומות מוגבל, מומלץ להירשם בהקדם.
פרטים והרשמה דרך האתר, במייל: [email protected], או בטל': 054.7950342 (דניאלה), פייסבוק.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה