09 בנובמבר, 2014

הדרינק האסור

בר Moonshine עושה כבוד לתקופת היובש האמריקאית - כשהאלכוהול היה לא חוקי והקוקטיילים נרקחו בעבודת יד במרתפים סודיים. שקט, כאן משתכרים בשושו

חבר שלקח קשה את סיום הסדרה האהובה עליו – "אימפריית הפשע" (נאקי, אתה מלך הטיילת!), הציע לחגוג את הערב החופשי שנוצר לו פתאום בבר מיוחד שנפתח לא מזמן ונוסד, ממש כמו סדרת המופת, בהשראת תקופת היובש בארה"ב. זרמנו. אחרי הכל, גם עלינו עוברת תקופת יובש ארוכה למדי (רגע, באיזה שנה נולדה הגדולה?).

מאחורי דלת מסתורית, בקומה התחתונה של מסעדת "מטבח לילה" בלילנבלום בתל אביב, מצאנו בר אפלולי וקטן, שעוצב במראה המרתפים המחתרתיים (המכונים "speakeasy") בהם רקחו בשנות ה-20 של המאה הקודמת אלכוהול לא חוקי וקוקטיילים אסורים שזכו לשם Moonshine, כיוון שזוקקו באישון לילה לאור ירח. מכאן גם שם המקום, "מונשיין", וגם גולת הכותרת: הקוקטיילים, או המונשיינים המיוחדים שנרקחים פה הם על בסיס תמציות אלכוהול, פירות ותבלינים, שמושרים בוויסקי, רום או וודקה, ומוגשים בהתאם למסורת בתוך צנצנות זכוכית עבות (מייסון ג'ארז), לצד מנות בר אמריקאיות קלאסיות. הברמן שעומד מאחורי כל זה הוא מור סיקורל, שהקים את המקום יחד עם בעלי המסעדה שבקומה מעל, והוא גם מי שאחראי על העובדה שחזרנו הביתה צוהלים וטיפשים בלי הפסקה: בזה אחר זה לגמנו 5 מונשיינים מיוחדים ומקוריים, שהשאירו בפה טעם מעולה, ואת כל הדרינקים שאי פעם ניסינו – הרבה מאחור (סליחה רדבול-קינלי). פתחנו עם "טנסי בי" על בסיס מונשיין תירס, ג'ק דבש, פטל שחור, וסירופ מייפל, שמוגש עם קלח תירס ופופקורן דבש. אחריו הלכנו על "וודסטוק" ממונשיין סלק, רום, בחרבוקה, תפוחים וליים. הזמנו גם קוקטייל חזק אחד (מטקילה חריפה, ליקר תפוז, ג'ינג'ר, חמוציות וליים) וגם את בירת הבית העדינה שמבושלת במקום. לקינוח טעמנו קוקטייל חמצמץ על בסיס ענבים, רום ונענע, לצד מונשיין אפל פאי עם קינמון, וויסקי, אמרטו קוניאק ותפוח מסוכר. לחיים!

בין שלוק לשלוק, זללנו תבשיל 'סלופי ג'ו' בלחמניית פועלים, נקניקיית קורן-דוג בציפוי קמח תירס פריך עם חרדל-מייפל, וגם באפלו ווינגס מעולות במולאסה וצ'ילי. עד שהגיעו ה-"סמור'ס" (תשאלו כל ילד אמריקאי על מה מדובר), קבענו שחייבים לשבור את היובש ככה בדיוק, עם כל סדרה ממכרת שתסיים. יאללה, מתי נגמר גאליס?

בר "מונשיין" – קוקטיילים – 43-49 ש"ח, מנות קטנות לנשנוש – 12-33 ש"ח (מגוון משקאות אלכוהוליים מקומיים ומיובאים – מתומחרים כמקובל בתקופת היובש על פי יחידות נפח של 10 מ"ל).
לילנבלום 43, תל אביב (בתוך מסעדת "מטבח לילה"), תל אביב, טל': 03.5660481

 

משתכרים לאור ירח. קוקטיילים במונשיין


 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה