27 בנובמבר, 2012

הכול חוץ מהנערה

אליוט כבר הכינה את עצמה לאלבום סכריני וחנוכריסמסי שייקח אותה רחוק מכאן ומהאזעקות. אבל אז הגיעה טרייסי ת'ורן וטרפה את כל הקאברים מחדש

"אהבת אותו כילדה, אבל עכשיו את צריכה אותו יותר מתמיד. בגלל החשכה, את רואה את יופיו של הניצוץ. אולי בגלל זה, מזמורי החג גורמים לך לבכות" (מתוך "Joy", הסינגל הראשון באלבום).

חשבתי שאני עומדת לכתוב את ההמלצה הכי אסקפיסטית שכתבתי כאן מעולם. בשיא החום של נובמבר, במזרח התיכון, בעיר שטילים מתפוצצים בה וילדים מלמדים את הוריהם איך לשכב בזמן אזעקה כשהידיים מכסות את הראש, ישבתי ושמעתי אלבום כריסמס חדש, שכולו שלג ואורות. ולא סתם אלבום חג, כזה שהוציאה אולי הזמרת האהובה עלי היום בעולם, טרייסי ת'ורן. נתיב הבריחה המושלם נפרש לפני. ישבתי והתענגתי על קולה הבשל של ת'ורן, שאני אוהבת כל כך מאז תחילת דרכה כאמנית אינדי בריטית בתחילת האייטיז, דרך שנותיה הארוכות בצמד Everything but the girl (עם בן זוגה ואבי ילדיה, בן וואט), שיתופי הפעולה המדהימים עם מאסיב אטאק, ועד שני אלבומי הסולו המקסימים של השנים האחרונות.

ת'ורן שמרה תמיד על חינניות ואיכות בכל ז'אנר שבו נגעה,והצליחה איכשהוא להשאר גם עכשווית וגם קלאסית. היה לי ברור שאלבום הכריסמס שלה ישמע אחרת, יצליח לחמוק מקלישאות חג הקניות הדביק, ולא התבדיתי: תערובת של שירים עתיקים ושניים חדשים שכתבה, ובעיקר קאברים: גם לאמנים ידועים יותר כמו ג'וני מיטשל, וויט סטרייפס ודולי פרטון, אבל גם להרכבי אינדי כמו מגנטיק פילדס ונסיכי פולק כמו סופיין סטיבנס. העיבודים מקסימים ומאוד מגוונים, והקול העמוק-מלטף-ייחודי הזה מגיש כל שיר כאילו טרייס יושבת כאן בחדר ושרה על שלג ותקווה.

שמעתי את האלבום הזה לאורך השבוע, ואז קרו שלושה דברים. המלחמה נגמרה, החורף הגיע, ואני הבנתי. הבנתי שטרייסי מדברת בדיוק על החיים שלי כרגע, כמו תמיד. שזאת לא בריחה, אלא ראי, שמשקף לי את עצמי שלא ראיתי עד עכשיו. ששירים על הצורך בתקווה בזמנים קשים, בחגיגיות בתוך השגרה, בעדנה ורוך וחמלה בלב האלימות, הם בדיוק מה שנחוץ לי עכשיו. ונדמה לי שאני ממש לא לבד.


האלבום  Tinsel and Lights של Tracey Thorn – החל מ-9.99 דולר (באמזון)
להאזנה ל-JOY הסינגל הראשון באלבום – היכנסו לאתר הרשמי של טרייסי ת'ורן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה