31 בדצמבר, 2013

הכי 2013

אליוט מסדרת לכם שלושה אלבומי מופת שכנראה פספסתם בשנה הזאת

כל כך הרבה מוסיקה חדשה ומרגשת יצאה השנה, וממש קשה לעקוב. בחרתי מתוך הערמה הבלתי אפשרית הזאת שלושה אלבומים נפלאים, שיעשו לכם גם את 2014 משגעת, כבר מהאחד בינואר. כל אחד מהאלבומים הללו הוא יצירת מופת בפני עצמה, תגלית שתלווה אתכם הרבה שנים, ואני לא משתמשת במילים כמו "מופת" בקלילות.

Yasmine Hamdan – Ya Nass
יפייפיה, מוכשרת, וסוף סוף מוציאה אלבום סולו- יסמין חמדן היא דיווה לבנונית שמתגוררת בפאריס: היא סקסית, מתוחכמת, אירונית וכותבת מוסיקה נפלאה. השילוב בין אלקטרוניקה למזרח תיכון הוא אמיתי ועמוק, ושומעים שהיא טבעית לו. חמדן הסתובבה לא מעט בעולם ונעה בקלילות בין לבנונית, מצרית, כוויתית ופלסטינאית; חברים שכן מבינים אותה (לבושתי הרבה אני לא) מדווחים על חוש הומור מפותח והרבה שנינות. אני מסתפקת בשירים נהדרים ועיבוד מתוקתק וסופר עכשווי. מומלץ בטרוף, אלבום השנה שלי.
האלבום Ya Nass של יסמין חמדן – החל מ-8.99 דולר באתר אמזון

Laura Mvula – Sing To The Moon
לבריטית המוכשרת בת ה – 27 מברמינגהם יש הכל: קול חם ויחודי, כשרון הלחנה אדיר, יכולת תזמור מקורית ועמוקה, והרבה מזל. היא נראת כמו נינה סימון צעירה, מספרת שגדלה על לורן היל, ויש לה את המולטי טאלנט של קייט בוש. מבולה היא תגלית השנה שלי, אלבום מרגש ומקורי כזה לא שמעתם כבר הרבה זמן.
האלבום Sing To The Moon של לאורה מובלה – החל מ-7.99 דולר באתר אמזון

Rokia Traore – Beautiful Africa
טראורה בת ה – 39 היא בת אצולה, לא פחות, ממאלי. בילדותה נדדה בעולם עם אביה הדיפלומט, ובמוסיקה שלה אפשר למצוא שילוב יפייפה בין המסורת המוסיקלית העשירה של ארץ הולדתה, לבין העובדה שהעולם כולו הוא ביתה. חלקים גדולים ממאלי נתונים תחת שלטון איסלמיסטי שאסר על נשים לשיר ועל מוסיקה שאינה דתית להתנגן. מוסיקאים רבים עזבו את מאלי מחוסר ברירה, ואנחנו מדברים על המדינה הכי מוסיקלית ביבשת. טראורה, כוכבת באירופה, הוזמנה במיוחד להופיע בפסטיבל גלסטונברי האחרון, עם עוד מוסיקאיות ממאלי, והרימה את האנגלים עם האלבום הזה, האחרון שלה. נשמה וגרוב מזוקקים, יפה למות.
האלבום Beautiful Africa של רוקיה טראורה – החל מ-3.99 באתר אמזון

נינה סימון פוגשת את קייט בוש. עטיפת האלבום של לאורה מבולה

 

דם כחול וגרוב הולכים טוב ביחד. עטיפת האלבום של רוקיה טראורה

[youtube Q3GTnc9M92c]

 

 

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה