17 ביוני, 2012

הכל נשאר במשפחה

המדור הוותיק ממוסף הארץ, "מצב משפחתי", הפך באחרונה לתערוכת צילומים מרתקת ומגוונת. תסתכלו עליהם ותראו אותנו

אנחנו משוחדים. את מוסף "הארץ" נהגנו במשך שנים לפתוח מהסוף, כדי להתחיל את סוף השבוע עם "מצב משפחתי", המדור של רלי ואבנר אברהמי, שהציג תמונה וסיפור של משפחה ישראלית. למדנו ממנו מה שוות הדעות הקדומות שלנו (כלום), ועד כמה אנחנו רק חושבים שאנחנו יודעים לנתח אנשים לפי המראה החיצוני. התברר לנו שלכל משפחה יש סיפור מרתק, ממש כמו למשפחה המיוחדת שלנו, המחורפנת בדרכה. כשעבר המדור מ"הארץ" ל"מעריב" נדדנו יחד איתו, וכשיצא לאור הספר (בהוצאת קרפד) מיהרנו להניח אותו על השולחן בסלון ולדפדף בו בכל פעם שנשבענו למצוא לעצמנו משפחה אלטרנטיבית (כלומר, מדי ערב). ועכשיו, כש"מצב משפחתי" הפך לתערוכת צילומים מוקפדת, שמציגה 60 תמונות נבחרות מתוך מאות המשפחות שצילמו האברהמים בעשור האחרון, רצנו לחנוך גם אותה.

שוב התפעלנו מהקולאז' המרתק שאנחנו חיים בו, שלפעמים גורם לנו למרוט שערות בייאוש כשהוא מופיע כמכלול, אבל מרגש אותנו מאד ברמת הפרטים. הכתיבה של אבנר והעין של רלי מתפקדות כשתי מצלמות מקבילות, שמבליטות פרטים שונים ונותנות תמונה רב מימדית. באופן מסקרן במיוחד, יצאנו ממנה מהורהרים לגבי המשפחה הפרטית שלנו, ומצלמים אותה בדמיוננו מכמה זוויות שונות. המסקנה? מוכרחים להחליף את הסלון.

"מצב משפחתי" – תערוכת צילומים של רלי ואבנר אברהמי (אוצרת: גליה גור זאב) – עד 30 באוגוסט 2012
מוזיאון ארץ ישראל, חיים לבנון 2, רמת אביב, תל אביב,
טל': 03-6415244. שעות פעילות – ראשון-רביעי 10:00-16:00, חמישי – 10:00-20:00 (ביתן האתנוגרפיה והפולקלור פתוח עד 16:00), סופ"ש: 14:00-10:00.

 

קולאז' ישראלי. מתוך "מצב משפחתי" של אבנר ורלי אברהמי

 

 

תחשבו רגע על צבע. מתוך "מצב משפחתי" (צילום: רלי ואבנר אברהמי)

 



זה התחיל משני הורים. מתוך "מצב משפחתי" (צילום: אבנר ורלי אברהמי)

 

 

[PSGallery=bwxu6049ut]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה