19 בספטמבר, 2010

הנאה מכופלת

שלומית כהן-אסיף ראתה את ההצגה "אורה הכפולה" ודמיינה את אריך קסטנר יושב לידה ומתמוגג

גילוי נאות: אני כותבת כאן באהבה על חבר ותיק שלי, על אריך קסטנר. מה לעשות ומרבית גיבורי הילדות שלי יצאו מתוך ספריו הטובים? ובכל מה שקשור לקסטנר, האובייקטיביות שלי הופכת לסובייקטיבית. עוד משהו: בילדותי היתה לנו שכנה, צפורה טישביין. הייתי משוכנעת שהיא דודתו של אמיל. קוויתי שאמיל יבוא לבקר אותה בחופשת הקיץ, ובזכות השכנות הטובה, אתוודע אליו.

אחרי "אמיל והבלשים" מבית היוצר של  המדיטק, הגיע תורה של קלסיקה נוספת של קסטנר "אורה הכפולה " (בשיתוף תיאטרון ארצי לילדים ונוער), צוות מגובש ורענן של 9 שחקנים צעירים ומוכשרים מעלים בחן רב ובאמינות משכנעת, את קורותיהן של לי פרועת התלתלים, ושל אורה עם הצמות. אחיות תאומות שהופרדו בילדותן. רק מפגש מקרי בקייטנה מגלה להן את זהותן האמיתית. גם פה, כמו בכל יצירותיו של קסטנר, הילדות יודעות יותר מן המבוגרים. והמבוגרים לומדים משהו מן הילדות.

נסיתי לדמיין את קסטנר רוכש כרטיס אינקוגניטו וצופה בהצגה (מתאים לו להתנהג כך) ובסופה מסיר את כובעו בחיוך מרוצה ואסיר תודה. הוא לוחץ באהבה את ידיהם של השותפים ליצירה הבימתית : "עשית את זה!" הוא אומר למחזאי עידו ריקלין, ואילו לבמאי רפי ניב, הוא לוחש: "בימוי  מבריק! התמונות קצרות ואומרות הרבה. חבל שאני כבר לא ילד."

ישבתי מוקסמת ב"אורה הכפולה", יצאתי מן האולם בידיעה שאחזור לצפות בה שוב. וגם תהיתי:
האם ההצגה התקיימה בפסטיבל בחולון או בפסטיבל בחו"ל?   

ההצגה קסומה לילדים "אורה הכפולה" – 55-70 ש"ח לכרטיס (הנחות לזכאים, מתאימה לגילאי 6 ומעלה. עיבוד למחזה: עידו ריקלין, בימוי: רפי ניב, מוסיקה: נדב רובינשטיין)
25.09, בשעה 11:00, "תיאטרון מדיטק", גולדה מאיר 6, חולון, טל': 03-5021555

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה