27 במאי, 2010

הנה זה קורה

האלבום האחרון של LCD Soundsystem גרם לעדי שבת להתרגש עד דמעות ולרקוד בטירוף בסלון

ההייפ הלא הגיוני שרוחש סביב כל מה שחבורת DFA נוגעת בו הגיע לשיא לקראת יציאת האלבום השלישי של ג'יימס מרפי וחבורת LCD Soundsystem, שהבעיר את רשת הבלוגספירה והפך לאחד האלבומים המדוברים והמצופים של 2010 הרבה לפני שמישהו יכול היה לשמוע צליל מעוות אחד ממנו.

הייפ מהסוג הזה יכול להרוג אפילו את גדולי המוזיקאים, שמתקשים לעמוד בציפיות הגבוהות לחדש, לרגש ולהעמיד יצירות מופת על זמניות תוך כדי שהם לא מריחים ממאמץ. למרבה המזל מרפי וחבורתו הם מהבודדים שמצליחים להתעלות על עצמם בכל פעם מחדש, מה שהופך את  This Is Happening לאלבום מעולה, כיפי, מרגש ומסעיר, כזה שיעורר הדים, ויכוחים וישבנים על הרחבות. מדהים ככל שיהיה, מרפי הצליח לעשות את הבלתי יאומן (שוב) ולייצר אלבום שהוא קלאסיקה על זמנית, שכל שיר בו מתקיים באקוספירה הפרטית והממסטלת שלו, ושעדין עובד כמכלול מוזיקלי עשיר.

השיר הפותח Dance Yrself Clean הוא דוגמא מצויינת להנאה שבאיטיות ולהתפתחות המוזיקלית שמזוהה עם מרפי – סינתיסייזר אסידי שנכנס בדקה השלישית, מעיף את הווליום ומייצר אינטנסיביות מתוקה. This Is Happening הוא אלבום שעובד על כל החושים – הוא מעיר את חיית המועדונים שבנו (Pow Pow), מעמיד את השיערות עם שירות הפלצט האייטיזיות (I Can Change), משעשע ונוגע עם הטקסטים הדיבוריים והלא מתאמצים, ומפיל מהרגלים עם המוזיקה, האלקטרוניקה וההפקה הדיסקואית (You Wanted A Hit).

מזמן לא פגשתי אלבום שריגש אותי עד דמעות תוך שאני רוקדת בטירוף בסלון ומדמיינת שאני במסיבת רייב מתורבתת, כשמסביבי שטיחי אנשים אקסטטיים ומחוייכים. בקיצור אלבום פשוט מושלם ולטעמי גם הטוב ביותר שלהם עד כה.

כנסו למייספייס שלהם, תקשיבו לזה, ולזה ולזה ותהנו.

להשיג בחנויות המוזיקה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה