05 במרץ, 2015

הנסיכה שלנו

קבלו את המנצחת בתחרות "מרמלדה עדלאידע" שזכתה במשלוח מנות שווה, ומובילה אחריה את מצעד התחפושות שפשוט גמרו אותנו. חבר'ה, שברתם את האינטרנט

בוקר טוב וחג אלזה שמח לכולם!

מי שלא מבין על מה מדובר, נולד כנראה מוקדם מדי, אבל מבחינתנו – בדיוק בשנתון הנכון להשתתף בתחרות "מרמלדה עדלאידע" שהסתיימה אמש בהצלחה מסחררת: עשרות קוראים שלחו לנו בשבוע האחרון תמונות נוסטלגיות של תחפושות אהובות מימי ילדותם, שלא תמצאו באף כפר שעשועים – מקריוס ובקטוס, דרך "שומדי" הארנב, אלת האביב של בוטיצ'לי ועד רועת אווזים. לכולם הוצמדו סיפורים כנים על הורים משקיענים וסבתות שאין דברים כאלה, יצירתיות ודמיון ללא גבול, חיוך אמיתי של ילד שזכה להצטלם בתחפושת עליה חלם, והמון זיכרונות שמלווים אתכם מאז ועד היום. פייר, באנו לרגש ויצאנו מרוגשים.

ובכן, לאחר דיון סוער בקרב חבר השופטים, הצבעות חשאיות וספירת קולות הימאית, אנחנו שמחים להכריז הבוקר על המנצחת: מיכל אסייג, שהתחפשה לנסיכה מרוקאית מהפנטת (בתמונה למעלה), זכתה במירב הקולות שלנו ובמשלוח מנות ומתנות באדיבות 5 חנויות מרקט אהובות ומגניבות (המפורטות מטה). תתחדשי נסיכה שלנו! אבל הכי חשוב – תודה לכל המשתתפים ששלחו, שיתפו, נזכרו איתנו במעמד ההוא, והעמיסו עלינו טון רגשות אשמה על "סמי הכבאי הקנוי" (זהו, שנה הבאה תופרים "נסיכת הקירצוצים").

התחילו עם התחפושת המובילה את מרמלדה עדלאידע, ומיד אחריה המשיכו למצעד 12 התחפושות שלא עמדנו בפניהן, ולדעת השופטים – מנצחות כל אחת בתחומה:

#התחפושת הזוכה – נסיכה מרוקאית
דבר המתחפשת, מיכל אסייג: "אני חושבת שהייתי פה בת 8 או 9. אמא שלי החליטה שהתחפושת היא של נסיכה מרוקאית. השמלה באמת מרוקאית והיו בה עשרות כפתורים קטנטנים. הכתר ישראלי, נקנה באיזשהו קיוסק תל אביבי בשנות ה-70. אין צלקות ואין חוויות מיוחדות, פשוט תחפושת יפה לילדה מרוצה".

# התחפושת הפופולרית ביותרצועניה (82 לייקים!)

הכל נשאר במשפחה. טל הורוביץ ואמה, "צועניה"

דבר המתחפשת, טל הורוביץ: "התחפושת הזאת היא ללא ספק התחפושת שאני הכי אוהבת וזוכרת מהילדות. לא רק בגלל שסבתא קלרה הנהדרת שלי תפרה אותה באהבה ותוך הקפדה על הפרטים הכי קטנים (הפאייטים על הווסט נרקמו אחד אחד!), אלא גם כי זו תחפושת שכבר היה לה גלגול קודם – אי שם בסוף שנות החמישים היא נתפרה עבור ילדה אחרת, שבמקרה לגמרי היא אמא שלי… אז כן, משמאל זו אני, בת 4. מימין – אמא שלי, בת 8. הווסט אותו ווסט. גם סרט הקטיפה עטור הסרטים נשמר ללא רבב, רק בגלל שאני קטנה יותר הוא נופל לי על המצח בקטע היפי… אבל שמלה חדשה נתפרה, ומחרוזות הפלסטיק התעדכנו. זכיתי גם בתוף מרים וציור אותנטי של נקודת חן על לחי שמאל (מה, ככה זה צועניות!). אז בגיל 4 עוד לא הבנתי עד כמה זה מיוחד, שיש לי תחפושת שהיתה של אמא שלי ונתפרה במיומנות בידי הזהב של סבתא. רק שמחתי, כמו רוב בנות ה-4, שיש לי תחפושת עם שמלה מתנפנפת, פאייטים נוצצים וסרטים צבעוניים בשיער".

# התחפושת הכי נוסטלגית – מיס מיצי העולמית

מיאו, חמודה. תמר הררי, מיס מיצי העולמית

דבר המתחפשת, תמר הררי: "אני בת 4 בתמונה. "שרוטת חתולים" בכל המובנים. עם התחפושת הזו הסתובבתי כל השנה, בגן ובבית".

# התחפושת היצירתית ביותר – משחת שיניים סולידוכס (שנכחדה זה מכבר)

לוחמת העששת. מירב, משחת שיניים

דבר המתחפשת, מירב: "בפורים שנת 83 או 84, כשלמדתי בכיתה ז', ועוד אי אפשר היה לקנות תחפושות, אלא רק לעשות… התחפשתי למשחת שיניים. זו תחפושת שאבי שהיה מוכשר כל כך הכין לי, לבקשתי, מסדין ושני חישוקים מקלקר (בשיטת רכב שכב) כדי לשמור על הצורה, וגם הוספנו יחד מברשת שיניים קטנה (ענקית, למעשה). הרגשתי מושלמת (למרות ארשת הפנים הרצינית…)".

# התחפושת הכי מושקעת – קורנפלקס וחלב (שהכינו הילדים בעצמם)

תחפושת של אלופים. אלעד בן אלול ומתן ליס, קורנפלקס וחלב

דבר המתחפשים, אלעד בן אלול ומתן ליס: אלעד היה ילד קורנפלקס. קורנפלקס היה ארוחת הערב וארוחת הבוקר שלו במשך שנים. התחפושת, מגיל 13, היא שרטוט מדויק של האריזות – כולל רכיבים והכל. היינו ערים כל הלילה, עד שעלה אור הבוקר, ואז לבשנו את התחפושת והגענו לבית הספר. באיחור".


# התחפושת הוירטואוזית ביותר – רועת אווזים שרוכבת על ברבור

אחרייך המפקדת אקה. כרמל לוי, רועת אווזים

דבר המתחפשת, כרמל לוי: "לא ברור איך הגעתי לרעיון ההזוי הזה בגיל 10, אמא שלי אומרת שכנראה לקחתי השראה מנילס הולגרסון אבל חשבתי שברבור זה יותר מגניב מאווז, ושרגליים מזויפות הן בכלל שוס! ההורים שלי תמיד זרמו על דברים משוגעים, כך שהתחפושת היא פרי יום עבודה שלם של כל המשפחה (בתמונה הקטנה רואים את השלב השני – שלד מרשת לולים עטוף בעיסת נייר). כל כך אהבנו את הברבור שהוא נשאר כקישוט בבית עד שעברנו דירה! הטראומה היחידה מהחג ההוא – נסו לעלות עם ברבור ברוחב מטר להסעה בבוקר…".

# התחפושת הכי חוצת קוים – פיראט

אהוי, מייט! הדי דנגור, פיראט


דבר המתחפשת, הדי דנגור: "אני. 1972. הייתי בת 9 ואהבתי כל רגע".

# התחפושת עם המעמד המרגש ביותר – נסיכה של אבא

ואבא שלי הוא הכי בעולם. סיגל רוסו בניהו, נסיכה


דבר המתחפשת, סיגל רוסו בניהו: "זה לא רק התחפושת, זה הרגע הזה בזמן, שסוף סוף הייתי הנסיכה של אבא. בת 4, על הדשא בקיבוץ"

# התחפושת הכי שמחה – ארנבת עם גזר

לה לה אפצ'י. מורן וייסגלס, ארנבת וגזר


דבר המתחפשת, מורן וייסגלס:
"התמונה צולמה לפני 21 שנה בהיותי בת 5. הארנבת החמודה אחוזת בגזר הכתום שאותו אמא רחלי הכינה במיוחד (ממנו לא לא נפרדתי עד סוף הגן). בסוף הגן כל ילד תרם בובה ואני החלטתי לתרום את הגזר האהוב שלי לילדים שאין להם".

# התחפושת הכי מכאן – רגע ודודלי

 

מחכים לחביתוש. שירה ארד ונעמה חברתה, "רגע ודודלי"

דבר המתחפשת, שירה ארד: "בתחפושת אני (משמאל) וחברתי נעמה בנות 9, מחופשות לרגע ודודלי למקרה שתהיתם בנינו מגרוטאות גם את חביתוש וגררנו אותו איתנו לבית ספר (בית ספר יבנה בפתח תקווה) והרגשנו הכי מיוחדות אבל חביתוש שכידוע יש לו אישיות נרגנת משל עצמו סירב להצטרף לתמונה".

# התחפושת הכי האלווין – איש בלי ראש

קריפי סליפי הולו. רותם, "איש בלי ראש"


דבר המתחפשת, רותם:
"זו תחפושת שלי מגיל 11. מה שהכי זכור לי מהתחפושת הוא שהצלחתי לשמור אותה בסוד מכל החברות שלי, כולל החברה הכי טובה. זה היה ב-1996 ובגלל שהיה פיגוע התאבדות, בסוף לא התחפשנו בכלל לבי"ס, והחלטתי לשמור את התחפושת המוצלחת לשנה הבאה. אבל, עד אז כבר נשברתי וסיפרתי לחברה הכי טובה שלי… בכל זאת, כשהגעתי לבי"ס אף-אחד לא זיהה אותי וחברה שלי שיחקה כאילו גם היא לא יודעת מי זה, אז בסה"כ היה ממש מוצלח! הבעיה היחידה הייתה שהיה לי קולב על הראש ושבקושי ראיתי משהו דרך שני החורים הקטנטנים בצעיף".

# התחפושת הכי קלאסית – כיפה אדומה

בדרך לסבתוש. יסמין להב, כיפה אדומה


דבר המתחפשת, יסמין להב:
"בגיל 3, בעידן התמימות – העידן שבו הסבתות עוד תפרו תחפושות ואני עוד הסכמתי להתחפש… ואז כהיום, מה שהיה הכי מעניין זה הממתקים בסל".

# התחפושת הכי מועדת לפורענות – אשכול ענבים

המפץ הגדול. מיכל קצב, אשכול ענבים


דבר המתחפשת, מיכל קצב:
"התמונה הזאת צולמה כשהייתי בת 9 (אם אני זוכרת נכון…), התחפשתי לאשכול ענבים בתחפושת שאמא שלי תפרה. הענבים היו בלונים ירוקים, אבל כמובן שעד שהגעתי לבית הספר רוב הבלונים התפוצצו והיה לי קצת עצוב… תודה שנתתם לי את המוטיבציה להיזכר, וגם לנסות לזכות!".

——


לצפייה בכל התחפושות שהשתתפו בתחרות – עברו לאלבום המלא והיפהפה בפייסבוק

**משלוח המנות לזוכה הורכב באדיבות חנויות מרמלדה מרקט ועם מוצרי הנייר של "פודיש"; עגילים מ-JOOLS; מסגרות של "וולף אנד סגל"; חולצה של WULT; ו-תיק של מיה שלו**

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה