23 בנובמבר, 2021

הסביבון של לאון

לאוניד ליושקביץ מייצר סביבונים אקולוגיים וברי-קיימא בעבודת יד של רב-אמן, כל אחד שונה ומיוחד במינו, כמו העץ ממנו נוצרו - וכולם מסחררים ביופיים. בואו למצוא את האחד שיסתובב אתכם לעד

יוצאים לסיבוב. הסביבונים היפים של לאוניד, בעבודת יד ייחודית (צילומים: טל שוורץ)

אם במקרה נולדתם להורים בעלי ידיים טובות, נניח אמא שמשרבטת יצירות אמנות קטנות על הפתקים שליד הטלפון, או אבא שאופה קורקומבוש למסיבות כיתה – אבל שמעולם לא הרימו את התחביב והדגדוג באצבעות לרמה מעל – ספרו להם את המעשיה היפהפייה הזו לחג, הוציאו את האמן שבהם החוצה ואולי גם לכם יקרה כזה נס חנוכה:

כבר למעלה מ-40 שנה שלאוניד ליושקביץ מתעסק בעץ. עוד כילד בברית המועצות לשעבר, נהג להסתובב עם אולר קטן בכיס ולגלף להנאתו צורות בענפים שמצא סביבו. כשבגר, במקביל לעיסוקו כמהנדס, קנה מחרטה ונהנה ליצור בעזרתה מיני כלים או לגלף ידנית דיוקנאות של אנשים. טוב ככה זה כשאתה גדל כבן של אוצרת מוזיאון "הרמיטאז'" בסנט פטרסבורג (ייחוס רויאלטי אמיתי!), נחשף וסופג בבית אהבה לתרבות, אמנות ויצירות מופת. כשחלתה אמו, החליטה כל המשפחה לעלות ארצה, למדינה עם אקלים חמים ומחלים. גם פה, כשהתמקם לבסוף בכרמיאל, המשיך לאסוף ענפים ועצים מקומיים (ברוש, זית או אגוז) שמצא בטיוליו עם הכלב או בערמות הגזם – ומהם חרט פמוטים, מנורות, מסיכות וכל דבר שעלה בידו להפיק מחומרי הגלם הטבעיים שסביבו.

עד שיום אחד, לפני חמש שנים, הגיעה לבקרו מכרה מרוסיה, קלינאית תקשורת שקנתה כאן סביבוני פלסטיק פשוטים, כאביזרים לריפוי בעיסוק ושיפור המוטוריקה העדינה של מטופליה. לאוניד שתמיד העדיף את הטבעי על פני המלאכותי, וחינך את משפחתו לאהבת הסביבה, קיימות ושימוש רב פעמי בכל דבר שניתן (הכי 2021 מצידך, אגב), הציע ליצור עבורה סביבוני עץ שיחזיקו מעמד לאורך שנים. תוך זמן קצר נולד הסביבון הראשון, בעבודת יד חופשית ומיומנת שלו, ללא כל שרטוט מוקדם או תבנית, ובאופן שמשמר את יופיו של העץ, כולל פגמיו הטבעיים. בהמשך הכין מדי פעם סביבונים וחילק במתנה, או סתם נהנה ליצור, לאסוף ולשחק בהם. כיוון שהחריטה נעשית באופן ידני, תוך שסוג העץ, קימוריו ורוחבו מכתיבים את התנועה – כל דגם שיצר יחיד ומיוחד במינו, ולעולם אין שניים זהים בדיוק.

בשנה שעברה, חודש לפני חנוכה, דהיינו – בימים ההם, בזמן הזה – הגיע לאוניד אל בתו טל שוורץ, צלמת בהכשרתה, עם ארגז ובו אלפי הסביבונים שיצר והציע שתבדוק אם יש בהם עניין ודרישה. טל פנתה אז אל חנויות אקולוגיות שמיד קפצו על האוסף הייחודי, ולא הפסיקה להתפלא איך הארגז הקטן שמאליו התמלא לאורך השנים – הספיק ל-8 ימי החג ול-5,000 סביבוני-עץ פלאיים ששימחו המוני ילדים ומבוגרים כאחד. נס אמיתי.

לאור הסיבוב המפתיע הזה, החליטו טל ואביה שמעתה וכל עוד הוא נהנה ואוהב ליצור – הוא יהיה עם הידיים על המחרטה, והיא – על כל השאר. כך דאגה לצלם, לשווק, להפיץ ולהקים גם אתר מיוחד לסביבונים היפהפיים והמקוריים של 'לאון', שממשיך מצידו לאתגר ולשכלל את האומנות שלו; למשל – להחליף בכל פעם את האצבע החורטת, כדי לאמן את עצמו לייצר באופנים שונים; או לפתח דגמים חדשים, כגון סביבונים בעלי חישוק המסתובב סביבם.

אם אתם מחפשים איך לשפר את הריכוז והאיצבוע, או דווקא להירגע תוך היפנוט מסחרר, אם אתם לא מסוגלים לקנות סביבון-אורות-מזמר-סיני (נס גדול יהיה אם יחזיק את הסיבוב הראשון), או שאתם כמונו אספני סביבונים כפייתיים – בואו למצוא את האחד שיסובב לכם את החג, לעדי עד.

Wooden by LEON – לרגל נובמבר סייל כל החנות בהנחה! – עכשיו החל מ-29 ש"ח לסביבון קטן; ניתן לרכוש גם במארז עם מבער ושמן אתרי של "טבע הגליל"
להשיג בחנות האונליין או או באתר; וגם בחנות של קרן שביט, חיפה; " פרא", יודפת; "מבראשית", ביישוב אלון; ובירידים הקרובים – 26-27.11 ביריד אקט מגידו; 30.11 ביריד חנוכה באילניה; 2.12 יריד חנוכה בכרמיאל. פרטים נוספים בפייסבוק ובאינסטגרם

 


ידיים טובות ומסובבות. Wooden by Leon (צילומים: טל שוורץ)

הסביבון שלי מרגיש נורא חשוב. הסביבונים של לאוניד, אין שניים זהים 

נראה אתכם בוחרים רק אחד. WOODEN by Leon

 

 

מישהו להסתובב איתו לעד. WOODEN by Leon

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה