05 בפברואר, 2012

העם דורש צדק

עטרה מצ'פרת את שולחן הקפה שלכם בספר טריוויה נהדר, ובעוד שלושה ספרים שעשויים לעזור לפעוט שלכם בכל מיני עניינים

אזהרה: אם מישהו מעלעל לידכם בספר הזה, אין שום סיכוי שתוכלו להתרכז במה שאתם עושים, כי מדי כמה דקות יפריעו לכם בשאלה חמודה שלא תוכלו להתעלם ממנה, ורוב הסיכויים שהתשובה שלכם לא תהיה נכונה. למשל: כמה נחיריים יש לנו? (ארבעה), או: כמה זמן יכולה תרנגולת לחיות בלי ראש? (שנתיים בערך), או: איפה המקום הכי יבש בכדור הארץ? (באנטארקטיקה), או: כמה חושים יש לאדם? (תשעה לפחות), או: מהו בעל החיים הכי קטלני שחי אי פעם? (יתושות), או: למה לא כדאי למבוגרים לישון 8 שעות בלילה? (כי התברר שהם מתים בגיל צעיר יותר מאלה שישנים 6-7 שעות).

כל התשובות מגובות במחקרים מדעיים, וצמד המחברים הם המוחות שמאחורי שעשועוני ידע וסדרת ספרי טריוויה מצליחים בבריטניה, כך שהכל כתוב בצורה משעשעת ושנונה כנדרש. הצרה היחידה היא שהספר נועד במקורו לבריטים, וכמעט כל נתון מפתיע מושווה בו מיד למצב המקביל בבריטניה, וגם חלק מהשאלות עלולות לעניין בעיקר בריטים (אם כי התשובות כוללות גם שלל פרטים מרתקים ומגוונים לכל עדה). לא נורא, יש לא מעט התייחסויות גם לארה"ב ולמזרח התיכון, כך שפה ושם אפשר אפילו להרגיש בבית. מתנה מושלמת לסקרנים ולמי שאוהב להפתיע את שומעיו באנקדוטות מדהימות, שלא לומר ספר מושלם לשולחן הקפה (בתנאי שאתם לא מנסים להתרכז במשהו אחר, כאמור). התרגום מצוין.

הספר "נדמה לך שאתה צודק", מאת ג'ון לויד וג'ון מיצ'ינסון (מאנגלית: אורי שגיא, הוצאת כנרת, לבני 9-90, 288 עמ') – 89 ש"ח

 


הפוך, גוטה, הפוך

מבולבלים? גם אנחנו! "הגמר הגבוה"/"הענק הנמוך" - רינת הופר

איזה מותק של ביצוע לרעיון מקסים: ספר על הגמד הכי גבוה בעולם, שהרגיש קצת בודד בארץ הגמדים עד שפגש בענק הכי נמוך בעולם, שהרגיש קצת בודד בארץ הענקים עד שפגש בגמד הכי גבוה בעולם – פגישה שמתרחשת בעמק השווה, שאליו הגיעו שני הצדדים אחרי שהרגישו קצת בודדים. עמק השווה נמצא בדיוק באמצע הספר המתוק הזה, ולכן אפשר להתחיל אותו באיזה צד שרוצים – ובאמצע להפוך אותו כדי להתחיל מהתחלה בצד השני, או ללכת כבר לישון ודי. רינת הופר היא ציירת שיודעת גם לספר ולחרוז, או סופרת חורזת שיודעת גם לצייר, תלוי מאיזה צד מסתכלים, וההנאה מובטחת.

הספר "הגמד הגבוה" (או "הענק הנמוך") – כתבה וציירה: רינת הופר (הוצאת זמורה ביתן, 30 עמ', מנוקד, לבני 3-7) – 68 ש"ח

ככה וגם ככה. עטיפת הספר המלאה


למה את בוכה

 

 

מסכימים עם כל מילה. "כן קרה כלום" - אורי בר-און

 

תמיד מרגיז אותי כשמבוגרים אומרים בכעס לפעוט בוכה: "למה אתה בוכה?" – שהרי לא תמיד הוא מסוגל לתרץ ולהבין את הסיבה לבכי, הוא רק יודע שהוא זקוק לנחמה. באותה מידה מעצבן כשאומרים לפעוט בוכה "לא קרה כלום", ומבטלים את הכאב האמיתי שהוא חש, גם אם לא מדובר בפגיעה גופנית. שני הספרים הבאים מטפלים יפה בבעיה ועוזרים לילד ולהוריו לשנות דפוסים שגויים:
הספר "שום דבר לא קרה" – מאת סיון אופירי (איורים: ליאת אלוף, הוצאת דיאלוג) –  57 ש"ח
והספר "כן קרה כלום" – מאת אורי בר-און (איורים: אודי טאוב, הוצאת רנבו, 24 עמ', מנוקד. לבני 2-5) – 48 ש"ח

 

אל תשאלו. "שום דבר לא קרה" - אופירי סיון


 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה