14 בדצמבר, 2010

הענק הירוק

יוסף סוויד לקח לריאות שוט של Chartreuse ירוק - ושרד כדי להמליץ על זה

ליד נחלת בנימין בתל אביב, יש בר יין מעולה שנקרא "הבסטה", בבעלותו של ידידי מעוז אלונים וחברו איתי הרגיל (מקום מיוחד, שמגיש מנות קטנות, עשירות וטעימות מאוד עם מבחר יין לא קטן). מעוז, שיהיה בריא, אוהב לפנק. ובפעם האחרונה שהתארחתי אצלו, הוא הציע לי לפתוח במשקה שיעיר אותי ויתן לי בוסט טוב לארוחה שתבוא אחרי. כמובן שאין אחד שיגיד לא להצעות מפנקות, אז הסכמתי בציפייה. והנה הוא מגיע ומוזג לתוך כוסית קטנה ומעוצבת, משקה ירוק בהיר. כבר מהמראה התפתיתי לטעום. אבל כשקירבתי לאף, ריח האלכוהול – כמעט שרף לי את המוח. אז לקחתי נשימה, סתמתי את האף ושתיתי. וואוו! הדבר הזה יורד בגרון, מחמם את החזה כמו אחרי ריצת מרתון, החום שוטף את כל הגוף ועולה כמו טיל לראש ומעיר אותי לגמרי.
"מה זה הדבר הזה?!" אני שואל.
"קוראים לזה שרטרז, שרטרז ירוק" ענה מעוז.
"חזק!"
"יש בזה…" הוא מציץ בבקבוק כדי להיות בטוח "55% אלכוהול. בגלל זה הוא גם קצת מתוק, בשביל האיזון. זה משקה שעושים כבר מאות שנים נזירים במנזר שרטרז בצרפת, מכל מיני צמחים מיוחדים, אומרים שאם שותים מזה הרבה – זה עושה הזיות".
עיני נדלקו "הזיות? מממ.. כמה עולה בקבוק כזה?"
"בסביבות 300 שקלים" הוא ענה.
"וואלה, ואיפה אני מוצא את זה?" שאלתי.
"בכל מיני חנויות גדולות של משקאות חריפים. יש גם שרטרז צהוב אבל הוא פחות חזק".
"לא לא, ירוק זה טוב" ושחררתי אותו.

גם להשתכר מ-55% אלכוהול וגם הזיות! מפתה. אבל 300 ש"ח? יקר לי. צריך לחסוך בשביל הגן של הילד. אולי אקח לי מתישהו איזה יום חופש ואחזור לבסטה של מעוז, שיסכים לפנק אותי שוב בכוסית שרטרז.

בקבוק Chartreuse (ירוק) – 280-329 ש"ח (750 מ"ל, 55% אלכוהול)
להשיג ברשתות "דרך היין", "חינאווי משקאות" ובחנויות אלכוהול ברחבי הארץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה