04 באוגוסט, 2016

הפיד האולימפי

3 דפי פייסבוק מטורללים והזויים, יעבירו לכם בכיף כל זמן מת, מעכשיו ועד טקס סיום האולימפיאדה. הרימו אגודלים למעלה, זה הלייק הבא שלכם

כולם מוכנים למחר עם הקלטה על טקס פתיחת האולימפיאדה? יאבאל'ה, לא בטוח שיש לנו מספיק מקום בממיר עד שתעבור בסך נבחרת זימבבוואה (מצב להתחיל פעם אחת מ-Z?). אם במקרה תמצאו את עצמכם משתעממים יותר מהפרשנים, ותחפשו דרכים יצירתיות להעביר את הזמן עד הדלקת הלפיד, הרשו לנו בינתיים להדליק לכם קצת את הפיד (אהבתם?).

3 עמודי פייסבוק מצחיקים, הזויים ולא ברורים (לא לשם כיוון צוקרברג, בואו נגיד), מציגים תמונת מצב עדכנית של מה אנשים אוהבים לגלול, ושאישית – עושים לנו את הוול. אתם לא מבינים עד כמה. הנה הם בסדר כמות מעריצים עולה, הצטרפו גם – ואל תשפטו אותנו:

 

#1 (בתמונה למעלה)
שם העמוד – אותה תמונה של משה דץ כל יום
המהות – כפי שנרמז מהשם, ובכן, אותה תמונה של משה דץ כל יום. ממש ככה.
כמות עוקבים – 6,254
מה הקטע – אם טרם נתקלתם – הכירו את המיזם של שני אבירי רשת עם ראש טוב, אוהד פרי ודין גרוברד, שחיפשו איך לשמח לכם את הוול מצד אחד, ומצד שני לשמור על יציבות בכל מה שמתרחש שם – והחליטו לפתוח עמוד שאין לנו דרך לתאר אותו מלבד "מאסט": בכל יום, באופן קונסיסטנטי מאז הושק העמוד ועד היום (כמעט שנתיים) – עולה אותה תמונה בדיוק, של לא אחר מאשר משה דץ. ממש כמו לשתות קפה בבוקר, לצחצח שיניים או לראות צינור לילה – מדובר בהרגל קבוע של העורכים, שכבר אי אפשר בלעדיו. זה אומר שתמורת הצטרפות לעמוד, תקבלו תזכורת יומית לחיוך, לתלתלים, ללחיים ולכריזמה שמביא עימו בכל פעם מחדש הכוכב האהוב. אבל הכי מעניין? לראות את כמות הלייקים המשתנה מדי יום לאותו הדץ (לא ברור). אנחנו בכל אופן עוקבים כבר זמן מה, ועדיין לא נגמר לנו מהגֶג החוזר. חבר'ה, עליתם פה על משהו, שלא ייגמר לכם.

 

#2
שם העמוד – כותרות עלובות

גיחי גיחי. מתוך עמוד הפייסבוק "כותרות עלובות"

גיחי גיחי. מתוך עמוד הפייסבוק "כותרות עלובות"

המהות – כותרות ראשיות לא הולמות בעליל מעמודי העיתונים השונים שתפסו הגולשים
כמות עוקבים – 14,302
מה הקטע – כל מי שאי פעם קרא עיתון, בייחוד בסקשן העמודים האחוריים, כפולת האמצע מהעולם או את כל מדור ספורט שהוא, נתקל בהן: כותרות מתחכמות, משחקי מילים, כותרות עוקצניות שלא הולמות את התוכן, וכולן – פרי חידודיהם או עצלנותם של כותבים שלא ברור איך עברו את העורך ואת גבול הטעם הטוב. יש כאן הכל מהכל. וזה כל כך טוב שבא לנו לירות לעצמנו ברגל – ולהוציא מחר כותרת שתיתן פייט לדברים כמו "איסטנבול פגיעה" או "צ'ארלי פות': אני מעריץ גדול של זאין". בכח, בכח. אגב – השמועות בעמוד מדברות על ספר שלם מהגוד סטאף הזה. איפה תורמים?

 

 

#3
שם העמוד – צריכים פוטושופ?

מימין הבקשה המקורית: "תעשו את התמונה מעניינת"; משמאל התוצאה. מתוך העמוד "צריכים פוטושופ?"

מימין הבקשה המקורית: "תעשו את התמונה מעניינת"; משמאל התוצאה. עמוד "צריכים פוטושופ?"

 

המהות – הגולשים מבקשים תיקון תמונה ומקבלים אותו מילולית מאמני פוטושופ
כמות עוקבים – 57,347
מה הקטע – 6 אשפי פוטושופ פתחו קבוצה קהילתית בפייסבוק, שלא ברור אם היא יותר מקצועית ואדיבה לזולת, או קורעת מצחוק על חשבונו: הגולשים מוזמנים להעלות תמונות פרטיות שלהם, עם עיניים אדומות שיש לתקן, איש שעובר בלי חולצה ברקע שיש למחוק, או סתם כרס שנתפסה בטעות בצילומי החתונה – ומבקשים יפה ממנהלי העמוד לסדר את הדורש פוטושופ. האחרונים מצידם, לא מתחייבים לקחת את הג'וב ברצינות ועושים בתמונה ככל העולה על רוחם. למשל, בקשות בנוסח "אפשר להעיף את היד ברקע?" יקבלו תמונה של יד קטועה מתעופפת בשמיים, וכדומה. אין פלא שלאחרונה החלו הגולשים פשוט לבקש – "תעשו מה שבא לכם!". ממכר באופן שלא צפינו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה